Jump to content

Tips om meningsmåling om teltsteng

Memento mori

Hvordan setter du sammen teltstengene!  

15 members have voted

1. 1. Hvordan setter du sammen teltstengene?

• Horisontal
      10
    • Vertikalt
      1
    • Horisontalt om sommeren og pulkpose på vinteren
      1
    • Vertikalt om sommeren og pulkpose på vinteren
      3

Recommended Posts

Annonse
  • 2 weeks later...
Den 2016-11-28 at 18.07, Kjell Iver skrev:

Ingen av delene. Jeg kaster bunten med stenger på bakken og så setter de seg sammen på vei mot bakken. Så er det bare å stikke de inn i teltet. De trer seg etterhvert som man stikker inn. Bruker aldri å sette samme stengene 100% før jeg stikker de inn - men det er meg :)

Enig. Det er beste måten å gjøre det på. 

Holder den sammenbrettede stanga med ene hånden (høyre) og begynner med en ende. Vipper "stabelen" og setter stanga sammen bit for bit, holder den sammensatte stanga horisontalt med venstre etter hvert som den blir lengre. Samme i omvendt rekkefølge når de brettes sammen.

Kaster ikke rundt på stengene for å unngå å skade stangdelene i sammenføyningene. Har det ikke så travelt at jeg ser nytten av det. Setter alle stengene sammen før jeg pakker ut duken, er det fuktig blir minst mulig vått, er det vind slipper jeg å passe på den.

• Like 2

Kommer an på hvilket telt jeg har med. Har et selvstående telt hvor alle stengene henger sammen. Der må de monteres på bakken før greia settes opp. Med tunnellteltet så gjør jeg som Kjell Iver.

Lavvostanga settes sammen på bakken.. ;)