Gå til innhold
  • Bli medlem

Snowline Chainsen Pro brodder


Fjellfant

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har disse i str. L og skostørrelsen på fjellstøvlene er 42,5. De passer stramt på. Ta med skoene i butikken og prøv dem på hvis du ikke får bytte dem om du kjøper feil. Husk at det er bedre at de sitter skikkelig stramt på enn slapt.

Merk også at dersom planen er å bare gå på litt isete veier og stier så har "trail"-versjonen litt kortere pigger, men sitter fortsatt bra. "Pro" har ganske lange brodder og er litt vinglete å gå på stål-is med. De er mer egnet for skare og ligende. De blir på en måte litt som små stegjern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Snowline Chainsen Light, som jeg antar følger samme "mal" som Pro. Jeg har brukt str L på tre forskjellige støvler i str 45.  På det paret med tykkest såle og som har høyest overdel over tærne, er størrelsen på kanten til å være for liten. Kjenner at gummien forsøker å folde støvelen sammen i en U-form :huh: , men det går nå greit likevel. På de litt mindre volumiøse 45-støvlene sitter de stramt og fint uten noen andre bivirkninger enn at de er litt plundrete å få på - er nøye med å få småkjettingene under til å sitte som jeg vil, spesielt rundt sålekantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Du bør sjekke med dine sko i butikken, L går nok på, men ofte vil da piggsette som skal være under hælen, komme for langt frem. Går du da i bratte nedoverbakker, greier du å sette gummien på skoen nedi, uten at piggene kommer i kontakt med isen. Da sklir foten fremover, og du får et bra tilbud, som du ikke kan takke nei til, spesielt artig med sekk på! Tipper xl er riktig. Har både L og XL på mine sko i 43,5. Sitter du ved bål og du har strekt gummien mye, vil de også ryke mye fortere ved L kontra XL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 par, 1 L og 3 XL PG skostørrelse 42-43.  Opplever ingen problemer med noen av de, xl er enklere og ta på. Jeg ser å broddene som kjettinger på tungtransport hvor kjettingen henger litt løst, men posisjonerer seg fra gang til gang mellom underlag og gummi. Jeg hadde kjøpt XL, men du får på begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Radiosugge skrev:

Du bør sjekke med dine sko i butikken, L går nok på, men ofte vil da piggsette som skal være under hælen, komme for langt frem. Går du da i bratte nedoverbakker, greier du å sette gummien på skoen nedi, uten at piggene kommer i kontakt med isen. Da sklir foten fremover, og du får et bra tilbud, som du ikke kan takke nei til, spesielt artig med sekk på! Tipper xl er riktig. Har både L og XL på mine sko i 43,5. Sitter du ved bål og du har strekt gummien mye, vil de også ryke mye fortere ved L kontra XL.

Har ikke hatt noen av de problemene du beskriver, derimot har jeg opplevd at L sitter for dårlig på sko i str 41 og det høres i tillegg ut som en cowboy som kommer gående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.