Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket videokamera bør jeg kjøpe?


Isak Knutsen

Anbefalte innlegg

Jeg holder for tiden på å undersøke mulige videokameraer for å ta med på teltturer gjennom året. Planen er å lage små filmer til nettsida mi fra turer. Det er mye å sette seg inn i, men jeg begynner å få en viss oversikt over mulighetene til de ulike.

Jeg har fullformat Nikonutstur...har og et bra nytt kompaktkamera...har Goopro4. 

På tur er det mest aktuelt med et lite lett kompaktkamera, Gopro (mangler zoom og god lyd), og et videokamera. Speilrefleksen kan ligge hjemme (bortsett fra kanoturer)

Derfor: ønsker et bra videokamera med god linse, (og bra zoom), topp lyd og stor CCD-brikke. Det er ok bra om kameraet kan ta ekstern mikrofon (og gjerne ikke via minijack, som kan støye noe). Har sett på dette: https://www.scandinavianphoto.no/produkt/1007941402/sony/hdr-cx900-mikrofon-og-adaptersett-xlr-k2m

Har dere gode forslag til bra videokamera og tilleggsutstyr/beskyttelse for vær)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke spesielt mye om dette, men kjøp deg et kamera med optisk bildestabilisator, evt mekanisk. Elektronisk er etter mine erfaringer ikke bra. Det er fullstendig natta å hvile øynene på et bilde som rister så mye at det nesten flimrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.