Gå til innhold
  • Bli medlem

"Aktivitetsdings" som måler høydemeter


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt en aktivitetsmåler, men får lettere angst av disse kolossene som måler alt mellom himmel og jord. Mine behov kan oppsummeres i at jeg ønsker å se hvor mange høydemeter jeg har lagt bak meg på en gitt dag. Om den i tillegg klarer å måle distanse så er det fint, men ikke noe behov. Alt annet er uten betydning.

Redigert: Det trenger ikke være i form av et armbåndsur, for meg kan den like godt ligge i sekken eller lommen.

Hittil har jeg hatt stor underholdningsverdi av å følge med på dette i diverse apper på mobiltelefonen, men har måles ting i etasjer, giraffhalser og jeg vet ikke hva. 

Innspill og kommentarer mottas med takk!

Endret av elmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig kronekurs og prisstigning er noe herk, så prisen på min dings har gått opp siden jeg handlet for noen år siden: 

Jeg har en Tissot T-Touch Expert klokke. Den har en høydemåler som er imponerende nøyaktig, kan kalibrere den til kjent høyde og deretter gå opp/ned 1000 høydemeter i vekslende vær og avviket er under 10m på toppen og når jeg er nede igjen. Den har en stoppeklokke sammen med høydemåleren. Starter du den ligger den tilbakelagt høyde opp og ned og gir en verdi på hvor raskt du i snitt har forflyttet deg høyere og lavere, sammen med totaltiden. På tur når jeg ikke ser toppen vet jeg alltid hvor mye høyde jeg har igjen.

Ellers har jeg alltid sykkelcomputeren min i lomma/i lokket på sekken på tur. Det er en Garmin Edge705. Den logger alt, men starthøyden på høydemåleren er ikke riktig så den trenger å være på en stund for å hente riktig høyde. Er ikke starthøyden riktig blir totalen feil, for "forflytningen" blir logget, men i virkeligheten er det høyden som henter seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.