Gå til innhold
  • Bli medlem

Brebriller med styrke


Live S

Anbefalte innlegg

Er det noen som har brebriller/kategori 4-briller med styrke? I så fall, hvor kjøpte du det og omtrent hvor mye måtte du ut med?

Mulig jeg har vært uheldig med hvilke optikere jeg har spurt, men enten kunne de ikke skaffe det, eller så var prisen i størrelsesorden 6000kr. Jeg synes det var mye, men det er kanskje så mye jeg må regne å bruke, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag vet inte vad "kategori 4-briller" är, men jag har slipade solgalsögon som är lämpliga för bra (och alltså inte släpper in ströljus på sidorna). Oakley, slipade på Irland. Kostade ca 4500NOK.

Din optker kan avgöra vad för slags glas som är lämpligt. Det går nog att komma lindrigare undan prismässigt med klassiskt runda goggles med skinnlappar på sidorna mot ströljuset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen Julbo Coast med styrke og polariserte glass tidligere i år for 1500,- fra smartbuyglasses. Utrolig fornøyd med brillene og butikken, de refunderer toll beløpet hvis den blir stoppet i tollen! 

 

Ser de har denne modellen fra Julbo: http://www.smartbuyglasses.no/designer-sunglasses/Julbo/Julbo-VERMONT-CLASSIC-J010-20125-222760.html

Men usikker på om du får de i styrke, du kan jo ta en titt på linken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Etter litt mer undersøkelser, viser det seg at Sport Agile er importøren av Cebé-briller til Norge. Sport Agile tar ikke imot bestillinger av briller med styrke fra privatpersoner, bare fra optikere, men de kunne fortelle meg hvilke optikere som har en avtale med dem.

Hos den aktuelle optikeren her i byen ble prisen da 3500kr og det kan jeg leve med. Den høye prisen hos andre optikere var visst fordi de da må gå via enda ett leverandørledd.

Case closed :-D

http://sportagile.no/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.