Gå til innhold
  • Bli medlem

Therm-a-rest Z eller RidgeRest?


Johan2000

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ett Therm-a-rest Z-lite og det har tålt mye juling. Har ingen betenkeligheter når det gjelder kvaliteten. Fordelen med ett liggeunderlag som du bretter og ikke ruller er at det tar 90% mindre tid og gir 100% mindre frustrasjon når du skal brette det ut. Det tar også mindre plass.

Dersom du vil spare noen kroner har jeg hørt at denne: http://www.ebay.com/itm/Naturehike-Foam-Folding-Camping-Moisture-proof-Pad-IXPE-Sleeping-Mat-Mattress-/331944980493?var=&hash=item4d4976700d:m:maOvydBNuRgObIi57w7-Q5w også har god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ridgeresten er hakket bedre å ligge på på hardt underlag (gulv). i skauen merker du ikke forskjell. z-liten er genial hvis du vil ha lite pakkvolum og noe som er enkelt å brette og tilpasse når det brukes som sitteunderlag. slitestyrken er upåklagelig. Begge er helt håpløse hvis du søler noe på dem - du må tørke kaffe ut av hver eneste fordypning...

Anbefaler begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fordel som jeg tror ikke er nevnt her, er at om du ruller et vanlig liggeunderlag som er skittent eller vått på undersiden, på vanlig måte, får du vått mot tørt mot vått mot tørt mot vått mot tørt... Om du derimot legger det dobbelt før du ruller, slipper du det, men da tar det ekstra plass. Med Z-lite, sipper du det :) Om da liggeunderlaget er vått på undersiden, brettes det slik at du holder ene siden tørr og ren, uavhengig av undersiden (eller den siden som er våt). 

 

Jeg var også skeptisk til om brettene skulle være holdbare, men har hatt et halvt z-lite med på omtrent alle turer de siste 10 (ca) år, og det viser ingen tegn til å ryke :-)

Har ikke sovet noe særlig på kun det, så kan ikke si noe om sovekomforten, men det kommer mye ann på ryggen din også. Har det som regel under et oppblåsbart, og som sitteunderlag/nød liggeunderlag. 

Slenger med et par usaklige bilder der z-lite er med på tur :-)

 

10525740_10154551389545045_2154964875872385317_n.jpg

G0050408.JPG

G0070571 (2).JPG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.