Gå til innhold
  • Bli medlem

Kaffe på tur!


Meru

Anbefalte innlegg

Hvilken kaffe tar dere med dere er på tur? Jeg har den filosofien at jeg kjører det enkelt, med å bruke frysetørret, slik at jeg kan lage en kopp på 5 minutter. På den måten kan jeg lage meg en kopp i pauser under forflytning, og nærmest i soveposen når jeg står våkner i teltet. Jeg vet mange foretrekker kokemalt, men etter min erfaring er det fort at kaffen forblir i sekken, og den aldri blir laget. Tanker?

I denne forbindelse legger jeg ut et spørreskjema for en mulig ny "tur-kaffe". Den tar maksimalt 2 minutter :) 


 

tumblr_nv27ef1vqG1tmatbao1_1280.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avhenger av type tur og årstid. 

Vinter går det mest i pulverkaffe og vann fra thermos eller ferdig på termokopp.

På småturer ellers som vinter, men det kan hende jeg har med en liten brenner og varmer vannet.

På turer der pausen også er viktig er Jetboil med kaffepresse blitt en favoritt.

På ut "ut av bilen" tur også kaffepresse.

Hva som velges avhenger også av hvor mye vekt som pakkes med og hvor god plass det er i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har jeg med kaffe på termos, eller så koker jeg vann (f.eks. med jetboil) og bruker et dryppfilter fra GSI. Kaffen blir ikke like god som hjemme uansett, men det skyldes nok at jeg ikke gidder å ta med kvern og aeropress på tur. Av ferdigmalt kaffe har jeg som oftest evergood, og den er etter min mening den beste av de "dårlige" kaffene en får tak i på dagligvareforretningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kokekaffe.

Kaffe for meg er kos og avslapping. Eg har ikkje behov for kaffe kvar dag eller til kvar mål så om eg ikkje har tid til å lage kokekaffi så vert det godt kaldt vatn istadenfor. Frysetørka kaffi smaker for meg ikkje kaffi så då vert det valgt bort. 

 

Endret av josteink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.11.2016 at 10.42, Prebb skrev:

Kaffen blir ikke like god som hjemme uansett, men det skyldes nok at jeg ikke gidder å ta med kvern og aeropress på tur.

Samme her, men første juledag gjorde jeg et unntak på ribbebrennerturen min - da var det full pakke for èn kopp kaffe :D :

585fe87935930_Tindebarista(PC250919).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.