Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Fikk en Lundhags V12 da jeg var 14 år gammel. Har siden blitt mye breiere i skuldrene og skulder reimen presser mot nakken og skaper ubehag.

Trenger ny tursekk til langturer hvor jeg bærer mat og drikke, telt/lavvu, fiskeutstyr, reserve klær, sovepose, liggeunderlag, skudd, rype og fisk. Sekken må kunne justeres i rygghøyde og skulderbredde. 

Skulle hatt en ryggsekk som er over 90 liter i volum som har plass til det jeg trenger, som er brei i skuldrene og kan løfte over 30kg. Jeg er en 16 år gammel gutt som er 175 cm og jeg har fått veldig store skuldre etter jeg fikk sekken. Har sett på ryggsekkene Norrøna recon pack 125l, Bergans powerframe og Bergans Alpinist. Lurte på om noen av dem er til og anbefale, eller om det er bedre utvalg av sekker.

Mvh, Endre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Det enda märke jag känner till som har justerbar infästning av axelremmarna är Arc'teryx, i både höjd och bredd.

Den största säcken de har är Altra 85, den har en angiven maxvolym på 94 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den ‎14‎.‎11‎.‎2016 at 18.21, Endre01 skrev:

Takk for svar, men kan man justere på skulder reimene på recon packen?(trenger breie skulder reimer)

Jeg har hatt Recon Pack i to år og er kjempefornøyd, beste langtursekken jeg har hatt noen gang. Skulderreimer er brede og gode, og rygginnstillinger fungere bra så du får tilpasset sekken til akkurat din kropp. Norrøna utviklet denne i samarbeid med Forsvaret - målet var å utvikle en god sekk for de ekstra tunge børene, det har de klart. Jeg er ikke redd for å anbefale Norrøna Recon Pack, men som med alle sekker, prøv den med litt vekt i før du kjøper den, ingen rygger er like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.