Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakking av multifuel


AndreB

Anbefalte innlegg

Hvordan pakker dere multifuelbrennere?

Jeg har alltid brukt gass (primus eta stove) og da har jeg alltid pakket alt innimellom kjeler og panner i pakka den kom i, gass er jo reint å fint.

Har nå kjøpt en multifuelbrenner og da frister det ikke så og ha denne pakket innimellom kjelene og panner i tilfeller søl av drivstoff. Og oppebavring i den medfølgenge posen som primus sender med omnilite ti virker i mine øyene ikke helt optimal.

 

Rotet i bokser og forskjelig som jeg hadde lignende og fant en løsning  men den krevde at drivstoffslangen må skrus av for hver pakking, ikke optimalt hvis man skal flytte litt på seg.

IMG_0659[1].JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Optimus Nova, men den er ikke vesentlig forskjellig. Jeg lar alltid pumpen stå i fuelflasken, kobler fra fuel-ledningen og pakker alt utenom fuelflaske i den medfølgende posen. Denne posen samt fuel lagres i ytterligere en pose sammen i passende rom i sekken. Alt annet i sekken er mykt så det blir ikke så mye trykk på den at det gjør noe når jeg har pakket alt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Trangia multifuel. Enig i at posen det kommer i ikke beskytter mye i utgangspuntet, men har klippet til en bit av et gammelt, tynt liggeunderlag som "foring" i posen. Ser ut til å fungere greit. Pumpa står i flaska, da den ikke kom med skrukork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa i flaska, da er den mekanisk beskyttet også. La flaska ligge i off posisjon noen minutter etter at brenneren har sluknet, da er systemet trykkløst og det blir ikke søl når du kobler fra. Lagrer imidlertid flaska tom og tørr.

Siden det er 0.3l til Omnilite må du sikkert ha med ekstra fuel, bruker du en original Powerfue/Coleman fuel flaske eller 1l akrylat flaske til ekstra fuel, rull vindskjermen rundt denne siden den er større.

Jeg har brenneren i en ultrasil pose, evt en vanlig plast innerst, så går brenneren i kjelen sammen med litt annet småtteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.