Gå til innhold
  • Bli medlem

Erstatte Lowa Tibet GTX med tilsvarende støvel? Kjøpe i Norge eller Tyskland?


Sjalabais

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt et par med Lowa Tibet GTX støvler i 13 år. Det har vært fantastiske sko. Tjukt, stabilt lær, god såle, veldig stabilt for anklene. Men nå er de helt utslitt.

Hvilke sko kan sammenliknes med disse i dag? Jeg vil ha en kraftig såle, god støtte, og jeg må kunne gå i de i dagevis, selvsagt. :)

Det har seg slik at jeg skal på weekendtur til Berlin om noen uker; lønner det seg å kjøpe slikt på Globetrotter eller den slags, eller er det like greit å handle i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Du kan jo selv sjekke priser på Globetrotter hjemmesiden og tenke over valuta kursen. Lowa er meget bra støvler. Det er Meindl også - og det er mange modeller.

Sjekk priser. Det pleier å være mye rimeligere i Tyskland, prøv hos Globetrotter. Da du selv skal reise er det ikke som netthandel med + moms og spedisjonsgebyr,når over 300 kr. 

Ta støvlene på på hjemreisen og lat som om du har travet Berlin og Harzen rundt med dem! Du har sjansen for et meget bra kjøp.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da skal jeg se litt på det. :) Har tråkket ihjel en hel del forskjellige støvler, Meindl inkludert, men disse Lowa støvlene har rett og slett tålt mitt bruk. Finner ikke akkurat denne modellen, men om du har peiling på temaet tar jeg gjerne imot en anbefaling også. Det er ofte vanskelig å få oversikt over et marked man ikke er "inne" i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det viser seg at Komplett Fritid i Bodø har tilbud på alt i dag, og jeg fikk disse skoa til 2000kr + 100kr leveringsgebyr:

https://komplettfritid.no/product/lowa-tibet-gtx-brunsort7

Spent nå! Det jeg egentlig ventet på Black Friday for var en Panasonic Lumiz FZ200 eller FZ300, men gode kameraer kommer jo aldri på tilbud. :S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. Min erfaring er at det vil lønne seg å handle hos Globetrotter, med mindre en finner gode tilbud i Norge. Var innom Globetrotter i Dresden i desember for å prøve Lowa Tibet GTX, men de hadde kun Lowa Tibet LL. Selv bruker jeg for tiden Lowa Cevedale (kjøpt hos Globetrotter), som jeg er særdeles godt fornøyd med (både til tung sekk tur bortover og toppturer). Cevedale har jeg ikke sett til salgs i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.