Gå til innhold
  • Bli medlem

Silva Cross Trail 3X


Ahorn

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med hodelykten Silva Cross Trail 3X?

Min gamle Led Lenser H7 har tatt kvelden og jeg er på jakt etter en erstatter som tar liten plass i sekk og lommer. Den skal primært brukes til kortere turer i skogen om høsten og vinteren. Er Silvalykten egnet til formålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke uttale meg om Silvalykten, men for min egen del kan jeg ikke fordra hodelykter med separat batteripakke (og tilhørende ledning), det blir mye plunder. Etter å ha kjøpt alt for mange hodelykter, har jeg funnet min favoritt i Nitecore HC30. Den er bitteliten, ingen ledninger, ingen batteripakke som gnager i bakhodet, lysstyrke på 1000 lumen, og ikke for smal lysstråle som noen lykter plages med. En annen fordel er at laveste lysstyrke gir svært svakt lys, ypperlig som leselys i teltet f.eks. På maks styrke lyser den opp sti og terreng mer enn godt nok. Den bruker 18650 oppladbare batterier (samme som Tesla bruker :)  ) så hvis du ikke har lader kjøper du en for rundt 150.- fra ebay.

http://www.ebay.com/itm/NiteCore-HC30-Cree-XM-L2-1000lms-18650-Dual-Switch-Headlight-Headlamp-Tasklight-/201450003759?hash=item2ee75b1d2f:g:tsgAAOSwYHxWINWG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.