Gå til innhold
  • Bli medlem

blåfjella - skjäkerfjella


nudlerpåtur

Anbefalte innlegg

Hei, eg har tenkt å gå fra Nordli til Meråker med start ca 7 november. I den forbindelse så lurer eg på

 - pleier det å vere skiföre på denne tiden? 

 - burde eg satse på pulk eller sekk? 

 - er det noen vanskelige elver som mangler bru og som tar lang tid å  gå rundt ?

 - pleier vanna väre islagte og trygge= ? 

  - satser på å overnatte i skoggrensen. Det er vel så pass lite vind der at det funker med tresesongs.telt ? 

Takker på forhånd for eventuelle svar ! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Skiføre uten å tenke på skader på ski er vanligvis ikke før godt uti desember. Det er veldig lite vann i fjellet nå, så du kommer til å gå tørrskodd "hele" veien. Forrige helg hadde det så vidt begynt å fryse, så med litt flaks kommer du til å gå oppå alt som heter myr ;-) 7. november blir mest sannsynlig sekk. Hvis det blåser må du forberede deg på daglig vind fra en eller annen sydlig retning på ca 4m/s-ish, så 3-sesongs går bra hvis du gjemmer deg. Ligger mye i fjellene der du skal gå, været skifter fort og blir det dritvær kommer vinden ofte opp i 15-20m/s!

Fantastisk tur uten fare for å møte et eneste menneske :-D 

Endret av LEO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge ut ruten du planlegger her ?

Jeg har selv vært inne i Sjækerdalen på en ukes jakttur. DA måtte jeg ta broen pga. elven var så alt for stor!

Jeg er sikker på at du vil gå mye i myr lignende terreng som suger krefter, så det beste er om det har fryst til eller at det er skiføre.

TA mange bilder som du kan dele med oss !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.