Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellpulken Expedition pulksele vs. Acapulka Dragbelte Heavy Duty


Catwoman

Anbefalte innlegg

Jeg trekker alltid pulk og dekk med selesekk men ønsker nå å teste ut rene trekkseler isteden. Har et Acapulka dragbelte (komplett sett) som jeg aldri har brukt, synes dette selesettet virker noe "ranglete" og merkelig. Føler ikke det sitter like bra på som selesekk og drag-ringene er veldig tynne i forhold til ringene på sekkene. Skal over Grønland så det er viktig med best mulig komfort på dragselen jeg tar med. (Skal også ha med ryggsekk med dragringer, men kommer til å ville gå uten sekken på deler av turen).

Er det noen her som har erfaring med både Fjellpulken Expedition sele OG Acapulka Heavy Duty dragbelte? Hvilken synes du er best av de to? Evt hvis du bare har brukt en av dem og mener dette er "den rette" selen å ha, hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ekspidisjon selen til fjellpulken, Kjøpte den i vinter og har brukt denne 40 døgn i år, er veldig fornøyd, solid og brett hoftebelte, gode skulder reimer, veldig lett å justere om du vil dra med hoftetene eller skuldrene, Toattal set kjempe fornøyd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg lurer litt på noe her. Det vanlige settet har breie polstrede skulderstropper, mens det på expedisjonsutgaven har smale tynne stropper? Iallefall det jeg ser på oslosportslager sine sider? Det virker nesten motsatt eller? Skal de tynneste upolstrede skulderreimene tilhøre expedisjonsselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fiskekongen skrev:

Jeg lurer litt på noe her. Det vanlige settet har breie polstrede skulderstropper, mens det på expedisjonsutgaven har smale tynne stropper? Iallefall det jeg ser på oslosportslager sine sider? Det virker nesten motsatt eller? Skal de tynneste upolstrede skulderreimene tilhøre expedisjonsselen?

Hei, det skal være omvendt. Oslosportslager har nok byttet i vanvare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11/15/2016 at 14.11, TomWithoutVom skrev:

Hei, det skal være omvendt. Oslosportslager har nok byttet i vanvare:)

Jeg har det "normale" settet med belte og sele, der er det som @fiskekongen sier disse polstrede skulderstroppene. Utstyret mitt er noen år gammelt og er ikke kjøpt på Oslo Sportslager. Dette samsvarer for øvrig med hva som fremgår på websiden til Acapulka http://acapulka.org/nb/tilbehor/dragbelter

Hvorfor det eventuelt er slik vet jeg ikke. Jeg har ikke prøvd de smale stroppene, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Kanskje det blir mer behagelig å gå med for de som har dagstursekken på ryggen på pulkturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du dra tungt og kun ha lett sekk vil en sele som fordeler trykket være best. Fjellpulken har en egen ekspedisjonssele med brede skulderstropper som fordeler trykke bra. Har samme erfaring som @tberg4. Når man løsner magebeltet noe, er det veldig behagelig med godt polstrede skulderstroppen. For Acapulka må man enten velge kombinasjonsmodellen eller kombinere Eksped Dragbelte + bytte ut skulderstroppene med de kraftigere som man kan få bestilt separat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TomWithoutVom skrev:

Heisann.  Jeg tok for gitt at dette var Fjellpulken vi snakket om etter å ha sjekket Oslosportslager sine sider som har byttet disse på nettsiden deres . Am I wrong?

PS: Det har hendt :)

Hmm hehe ja det har visst hendt at også jeg tar feil, her må nok @fiskekongen komme med noen avklaringer. Nå er det mulig jeg pådrar meg en brukerfeil også, men jeg finner ikke noe utstyr fra Fjellpulken på oslosportslager.no, i kategorien "Pulk" finner jeg bare varer fra Piteraq, Acapulka og Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, graham skrev:

Hmm hehe ja det har visst hendt at også jeg tar feil, her må nok @fiskekongen komme med noen avklaringer. Nå er det mulig jeg pådrar meg en brukerfeil også, men jeg finner ikke noe utstyr fra Fjellpulken på oslosportslager.no, i kategorien "Pulk" finner jeg bare varer fra Piteraq, Acapulka og Paris.

Det er aldri greit når de andre har rett - he-he

Beklager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.