Gå til innhold
  • Bli medlem

kravlo

Anbefalte innlegg

Hei forum. 

Jeg har brukt Alfa Jerv under årets rypejaktsesong og etter en ukes forbruk, fikk jeg smerter på yttersiden av hø. ankel ved bruk i naturen. Smertene satt på hø. ytterste ankelbein (laterale malleol). Under gang føltes det som om hodet av en spiker presses mot beinet veldig hardt, og smerten var rett og slett ulidelig. Jeg hadde ingen smerter i ve. fot, der var det helt perfekt passform. Har aldrig hatt problemer med støvler tidligere. Jeg forsøkte å gå den til i 3 uker - bl.a. på 8 dagers sammenhengende rypejakt. Har forsøkt ikke å bruke akkurat det festet til snøret og forsøkt å løsne snøret (ikke stramme så mye). Har forsøkt med ekstra såle for å løfte foten. Jeg har forsøkt med Compeed og andre plastre samt forbinding av hele foten. Alt dette var uten effekt. 

Jeg har nå fått et nytt par pga. veldig god service men er veldig i tvil, om jeg skal bruke dem, eller prøve en annen type. 

Beklager, det ble et veldig langt innlegg, men mit spørgsmål er, om det er noen som har hatt samme opplevelse, og evt. hvordan har dere løst problemet. På forhånd takk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betennelse i føttene kan komme uansett sko. Skoa trenger ikke være synderen. Det kan like gjerne komme av uvant bevegelse, og mye av dette. Men om du er vant til å gå mye i terrenget og aldri opplevd en sånn betennelse, så kanskje vurdere andre sko. 

At det bare er en fot som blir betent er helt normalt det også. Føtter og hele kropper er skeive, så det vil aldri bli lik belastning på føttene. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kravlo skrev:

Jeg har nå gått rundt med de nye støvler og kjenner presis samme smerte, så jeg tror, jeg forsøker med en annen model eller annet merke. 

Sko er vanskelig... håper du finner noe som passer bedre nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, kravlo skrev:

Takk:) Jeg tror, det blir Lundhags Professional. Får prøve det i hvert fall og se, om det passer bedre. 

Det er sykt bra støvler, håper de passer deg. Tror jeg har hatt mine i over 10 år nå og er veeeldig fornøyd. Det som også er litt kult med disse er at en kan sende de tilbake til Lundhags når sålen er utslitt og få satt på en ny. Dette koster riktignok 750,- SEK + frakt men kjekt å ha alternativet.

http://www.lundhags.se/Kundservice/Skomakaren

Endret av 353
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.