Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakkesending fra USA


Andreas

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med å få venner/familie til å sende pakker (som gaver) fra USA. Ser at Tollvesenet nå har hevet grensen for toll på gaver til 1000,-. MEN, hvordan i all verden kontrollerer de verdien av ting????? Jeg har kun gjort dette en gang, og da gikk det som smurt. Kompisen min skrev på pakken at det var gave og hadde $20 dollar i verdi. Kom rett hjem i postkassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av det jeg vet, så kommer dette an litt på størrelsen av pakken også. Noe som kan bli levert i postkassa blir ikke sjekket i så stor grad som større pakker. Men med brev og lav verdi på innhold er jeg ganske sikker på at du får det rett hjem, usjekka!

Jeg tror også om jeg ikke husker helt feil at om porto osv blir betalt fra avsendersted så er det mindre sjangs for at det blir sjekka. Ettersom pakken blir liggende på tolllager eller et sted posten mottar pakker fra utlandet. Der var jeg engang og hentet en pakke, og en toller måtte være med og se hva som var oppi pakka.

Sjekk evt med DHL osv, disse pakke/brev firmaene, de leverer på døra di og koster ikke så mye.

Lykke til, og om det fungerer si fra! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.