Jump to content

AK74

Recommended Posts

2 timer siden, rbhelle skrev:

Akkurat på denne turen brukte jeg underlaget som følger med primusen, noe metallisk greie. Kokirounderlaget ble igjen hjemme.

Dvs kun den tynne runde greien som synes på bildene? Nice. 

Annonse
Akkurat nå, ArveS skrev:

Dvs kun den tynne runde greien som synes på bildene? Nice. 

Ja, det stemmer. Aldri opplevd at en slik ikke har fungert etter formål. Men kokiro er mer stabil, men det funker dårlig på XGK EX pga pumpeflaskens plassering ift primusen. Passer mye bedre med primus optimus og Dragonfly f.eks. (og med Soto Muka)

17 timer siden, AK74 skrev:

Jeg er egentlig veldig engstelig for fyring i telt, og har ennå ikke tatt sjansen på det. Men det hadde vært greit å blitt så trygg at en kunne gjort det..er jo greit at en kan kokkelere litt innendørs i teltet vinterstid, eller bare få litt temperatur. Har et exped Orion Extreme, og det tror jeg skal være høyt nok til fyring.

Kom på en ting, MSR Dragonfly eller tilsvarende brenner hvor du enkelt kan justere flammen er en grei måte å bli mer fortrolig å fyre inne i innerteltet om det er høyt nok. Primuser hvor den enten er "på" eller "av" (som xgk), så kan en god regulering være det som gjør en mer fortrolig etterhvert. Optimus 111 er også en særs god sak, særlig stillebrenneren. Finnes mange, er ikke det, men for å bli fortrolig så hjelper det kanskje å ha en med god regulering 👍 Just a small tip.

• Like 1