Gå til innhold
  • Bli medlem

AK74

Anbefalte innlegg

2 timer siden, rbhelle skrev:

Akkurat på denne turen brukte jeg underlaget som følger med primusen, noe metallisk greie. Kokirounderlaget ble igjen hjemme.

Dvs kun den tynne runde greien som synes på bildene? Nice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, ArveS skrev:

Dvs kun den tynne runde greien som synes på bildene? Nice. 

Ja, det stemmer. Aldri opplevd at en slik ikke har fungert etter formål. Men kokiro er mer stabil, men det funker dårlig på XGK EX pga pumpeflaskens plassering ift primusen. Passer mye bedre med primus optimus og Dragonfly f.eks. (og med Soto Muka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AK74 skrev:

Jeg er egentlig veldig engstelig for fyring i telt, og har ennå ikke tatt sjansen på det. Men det hadde vært greit å blitt så trygg at en kunne gjort det..er jo greit at en kan kokkelere litt innendørs i teltet vinterstid, eller bare få litt temperatur. Har et exped Orion Extreme, og det tror jeg skal være høyt nok til fyring.

Kom på en ting, MSR Dragonfly eller tilsvarende brenner hvor du enkelt kan justere flammen er en grei måte å bli mer fortrolig å fyre inne i innerteltet om det er høyt nok. Primuser hvor den enten er "på" eller "av" (som xgk), så kan en god regulering være det som gjør en mer fortrolig etterhvert. Optimus 111 er også en særs god sak, særlig stillebrenneren. Finnes mange, er ikke det, men for å bli fortrolig så hjelper det kanskje å ha en med god regulering 👍 Just a small tip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.