Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig 3 sesongerstelt


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg og dama har fått smaken på skog og mark.

Vi har før brukt et stort standard campingtelt. Det egner seg ikke i litt røffere forhold, ettersom bardunsystemet er helt forferdelig. Samt at det er jækla tungt. 

Så vi skal gå til innkjøp av et 3 sesongerstelt, og tenker å ta en tur neste helg. 

Vi har sett på et Helsport Svartvassbu, 3-mannstelt. Det ser helt ypperlig ut og kostet 1700kr på Coop Obs. 

Men egentlig vil vi gå ned til rundt 1000-1300kr. 

 

Noen krav:

- Greie lufteløsninger mtp kondens

- At det er stramt og fint når det er satt opp riktig med barduner, så vi ikke våkner på natta av at telt duken blaffrer som fader

- Blir en 3 dagerstur først, hvor vi tar med to store sekker. Så vi må ha litt plass i forteltet. 

 

Har også muligheten til å kjøpe et veldig brukt Helsport Ringstind 2 til 1300kr. Men er redd for at forteltet er altfor lite til to sekker. Og vet ikke hvor trangt det blir til 2 personer. Har også hørt at ytterteltveggen legger seg inntil innerteltet, som er et problem. 

 

Takk for all hjelp jeg kan få!

mvh

Simon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, har ikke dette teltet selv, men har Helsport Nordmarka 2 manns. Dette telter ligner veldig på en litt mindre utgave av Svartvassbu. Jeg kjøpte Nordmarka teltet for tre år side for å start opp med friluftsliv igjen, men var usikker på hvor mye teltet ville bli brukt. Ting har utviklet seg så nå har det blitt flere Helsport telt. Ser at vekta på Svatvassbu er litt over tre kg, Det er slettes ikke galt for denne typen tre manns telt. Helsport produserer forskjellige telt serier til de store kjedene, dette er rimelige kvalitetstelt, så det er trygge kjøp. Tror det er en god pris dere har fått. Det er 90 cm under taket i innetreltet, noen på forumet her vil nok mene at det er for lavt. Jeg er 187 høy og har ikke noe problem med denne høyden. Jeg har også Ringstind 1-2 Superlight hvor høyden også er 90 cm, det går veldig greit. De fleste her vil nok som dere er inne på anbefale et tremanns telt når dere er to stykker. Ringstind 2 blir veldig lite i forhold til Svatvassbu, men det går. Noen bruker også Ringstind 1-2 Superlight som to-mans telt, men da blir det trangt. Jeg valgte Helsport på grunn av kvalitet og at jeg da har noen jeg kan ringe eller maile med. Kundeservicen til Helsport er uslåelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Per Fredrik skrev:

Hei, har ikke dette teltet selv, men har Helsport Nordmarka 2 manns. Dette telter ligner veldig på en litt mindre utgave av Svartvassbu. Jeg kjøpte Nordmarka teltet for tre år side for å start opp med friluftsliv igjen, men var usikker på hvor mye teltet ville bli brukt. Ting har utviklet seg så nå har det blitt flere Helsport telt. Ser at vekta på Svatvassbu er litt over tre kg, Det er slettes ikke galt for denne typen tre manns telt. Helsport produserer forskjellige telt serier til de store kjedene, dette er rimelige kvalitetstelt, så det er trygge kjøp. Tror det er en god pris dere har fått. Det er 90 cm under taket i innetreltet, noen på forumet her vil nok mene at det er for lavt. Jeg er 187 høy og har ikke noe problem med denne høyden. Jeg har også Ringstind 1-2 Superlight hvor høyden også er 90 cm, det går veldig greit. De fleste her vil nok som dere er inne på anbefale et tremanns telt når dere er to stykker. Ringstind 2 blir veldig lite i forhold til Svatvassbu, men det går. Noen bruker også Ringstind 1-2 Superlight som to-mans telt, men da blir det trangt. Jeg valgte Helsport på grunn av kvalitet og at jeg da har noen jeg kan ringe eller maile med. Kundeservicen til Helsport er uslåelig. 

Tusen takk for svar!

Har også hørt mye bra om Nordmarka teltet, men finner ingen som selger dette. 

Har også litt ekstra kjærlighet til Helsport fra før av. Vet hva jeg får og at det ikke vil skuffe. 

Tror Ringstind blir litt lite ja. Var bare at prisen var så knakende god. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fiskekongen skrev:

Ringstind fungerer til 2 personer hvis dere er glad i hverandre. Men for lengre tur ville jeg valgt 3 mannstelt.

Tror du skal leite en stund før du finner noe særlig bedre telt enn det til 1700kr. Ihvertfall nytt.

Ja. Tror jeg dropper Ringstind. Skal på noen lokale butikker nå for å se om de har noen kampanjer.

5 timer siden, borgern skrev:

Nordmarka var en serie telt Helsport laget for XXL. Mener de har gått ut og er erstattet av modeller som heter Sarek.

Sport 1 kjeden har en tilsvarende produksjon fra Helsport som heter Turtagrø, det er vel mer eller mindre identisk med Nordmarka.

Okei. Takk for info!

5 timer siden, Radiosugge skrev:

Jeg har tilovers Nordmarka 2 (900kr) og Trollvassbu 3 Camp (1300kr). Begge er bra telt, men fruen sier jeg må selge 4 telt før jeg får kjøpe et nytt...  Trollvassbu er etter det jeg kan nesten likt med Nordmarka 3 Camp. 

IMG_2323.JPG

IMG_2325.JPG

Som du vil selge? Hvor i Norge bor du? Jeg bor i Trondheim. Vil gjerne møtes fysisk når jeg kjøper slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan selge. Bor utenfor Hønefoss, så skal du se må vi i så fall sende det. Det koster 160kr. Med finn betalingsgaranti har du ti dager fra det er betalt til å godkjenne eller bemerke noe på produktet. Er det ikke slik du vil ha det kan du bare sende det tilbake. Det vil i så fall koste deg 160kr med posten. Er det  Nordmarka 2 eller Trollvassbu du ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

finnes det billige kuppeltelt til 1 person som er brukande i høgfjellet? Har ett nordmarka 2 mannstelt men lika egentlig bedre kuppelfasongen. Viss eg ikkje finn noke som er forholdsvis billig så får det bli ett hilleberg unna eller soulo men i og med at helsport produsere spesialseria for kjedene så tenkte eg  kanskje at dei gjorde billige kuppeltelt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forholdsvis billig i kr? Du kan gjøre gode kjøp på finn. Jeg har et Helsport Trolltinden Superlight, teoretisk plass til to, i praksis til 1-1,5 personer. God takhøyde, veier 1.3 kg. Tåler det meste, bortsett fra bløt snø i større mengder. Mitt mest brukte telt denne sesongen. Kjøpte mitt fint brukt på finn for 3400kr. De som blir lagt ut, selges utrolig fort. Et kjempetelt, men rimligste nypris på 5500kr hos xxl er vel høy for mange.

Ellers er vel regelen sterkt, lett og billig, velg to regelen som gjelder. 

Er du ikke for lang er gapahuken til magasinet til 199kr et kupp, veier 1.4 kg. Tåler mye vind, men har ikke testet det i kraftig regn. Enkel duk. 

IMG_1215.PNG

c2985327d53fcabf4e22868ca39989cbd470cc34.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.