Gå til innhold
  • Bli medlem

Trollhetta 95l, ikke fornøyd med komforten.


dan83

Anbefalte innlegg

Hei,

 

brukt denne sekken på en del turer nå og må si jeg meget missfornøyd med komforten, noe som overrasker meg litt, siden jeg har lest så mye positiv om denne modellen(derfor jeg kjøpte den).

Det jeg er mest missfornøyd med er polstringa helt nederst, ved korsryggen. Hvis jeg bærer tungt og har strammet inn hoftebeltet, så "gnager" enden av sekken nederst på korsryggen eller rett  over halebeinet. Det er jo totalt  mangle på polstring der nede og kanten nederst på ramma til sekken kjennes veldig godt. Prøvd å stille litt inn på ryggen, men uten hell!

Er meget skuffet og kan dessverre ikke bytte sekken, siden den ble kjøpt rundt juletider i fjor!

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Dette hjelper neppe deg siden du allerede har kjøpt en sekk som ikke passer deg, det er mer generelle tips for kjøp av sekk).

Vi mennesker er designet i alle fasonger, tykke og tynne, korte og lange, smale og brede, lang eller kort rygg, svai eller rett i ryggen, osv. Å kjøpe ryggsekk er like vanskelig som å kjøpe sko, du vet ikke om den passer deg før du har brukt den en stund. Ingen kan lage en ryggsekk som passer for alle kroppstyper.
Sekken må prøves i butikk med tung last, og få en ansatt med peiling til å stille inn sekken for deg. Gå med sekken i butikken så lenge du gidder og kjenn etter om den føles OK. Sørg for å få bytterett på sekken slik at du kan prøve den hjemme. De fleste butikker vil la deg bytte sekken dersom den ser ubrukt ut, og hvis du er forsiktig kan du ta deg et par godværsturer i terrenget uten at sekken blir skitten. Fyll den godt, og gå litt oppover og nedover og kjenn om den er behagelig mot kroppen, eller om den gnager/presser på utsatte steder.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.