Gå til innhold
  • Bli medlem

Mutha Hubba nx


Sovjetunionen

Anbefalte innlegg

Står med et Mutha Hubba på hånden til en veldig god pris, ca 3500. 2kg telt og fine review, har allerede soulo og allak fra Hilleberg som er supre telt, men ikke akkurat lettvekt, kunne tenkt meg et lettere telt til turer der jeg vet at været ikke blir hinsides (for eksempel om man vil stappe teltet fult av unger og dra avgårde).

Hva tror folk om dette teltet, er det noen som har erfaringer å dele? Har sett steder på nettet der de snakker om at man kan sette opp rainflyen uten innerteltet og at innerteltet kan settes opp etterpå, men vet ikke om dette stemmer helt, er det noen som har teltet som kan si om dette stemmer? 

Setter pris på alle innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarte akkurat om på en annen tråd om Mutha Hubba NX:

Sitat

 

Har Hubba Hubba NX, og har mye positivt å si mht vekt og ventilasjon som også gjelder tremannsutgaven. Antar at denne også kan settes opp med yttertelt først, selv om det er litt plundrete. 

Det negative må være at teltet er luftig på grensen til trekkfullt. Tenker dere bruke det på eksponerte steder eller i fjellet ville jeg foretrukket noe lunere

 

Ytter først er helt OK med litt trening, også alene når det blåser litt. Antar det går en grense her men da er du vel godt utenfor bruksparametrene for "stappe teltet fullt av unger og dra avgårde"... Ad. telt fullt av unger er kanskje god ventilasjon viktigere enn absolutt vindstabilitet. Jeg kan også si mye positivt om kvaliteten - ikke en dårlig søm på teltet - og på servicen. Fant noen hakk på DAC-stengene etter et par turer og kontaktet MSR i Irland for å høre hva jeg burde gjøre. De sa jeg kunne sende dem inn for å få dem skiftet, eller de kunne sende nye ledd til meg, no questions asked.

Til den prisen tror jeg ikke du går mye feil.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke teltet så kan ikke uttale meg personlig. Finner sikkert folk som er fornøyd eller som er misfornøyd. Her er en av det siste slaget, veldig så altså, men dette er kanskje ikke helt samme modell? www.youtube.com/watch?v=PtblfoCRmTE Her er google søk etter flere videoer: www.google.no/search?q=Mutha+Hubba&sa=X&tbm=vid&gbv=2&sei=MkrpV4b_AsOP6AT62434DA

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.