Gå til innhold
  • Bli medlem

Ull boxer


Lar5

Anbefalte innlegg

Etter og ha gått alt for mange mil i sommer med friksjonsår mellom låra.. Gikk jeg til innkjøp av aclima boxer, i Monsen serien. Men den nupper jo noe så inni helvete.. Nå er det ikke friksjonsår mellom låra, men på mellomkjøttet 😆😑🤔

Liker den for den er tykk. noen andre tips/erfaringer?  Kunne gjerne tenkt meg enda lengre bein enn det er på aclima boxern.

Endret av Lar5
Hh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo eventuelt sjekke Brynje sin Arctic  boxershorts.. Selv har jeg bare hatt Brynje Super Thermo boxeren (fra superundertøy kolleksjonen), men denne synes jeg når ganske langt ned på låret slik du etterlyser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sjekke ut Devold? Jeg har boxere fra Devold, Icebreaker og Smartwool. Av disse synes jeg faktisk Devold holder passform best under bruk og etter x antall vask.

Link til eksempel, kan fås billigere andre steder: https://www.oslosportslager.no/produkt/devold-breeze-man-boxer-ullboxer-herre-38799.aspx

 

PS: Ser nå at du ønsket en noe lang type, da faller nok Devolden bort. Sjekk evt. ut Smartwool sine :-)

Endret av martin.m
Tilføyelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettopp min Aclima/Monsen/Anarjohka-boxer etter en langhelg på tur.. Den har altså ingen nupper, og er vasket i alle fall 10-15 ganger. Altså, kan jo hende det kommer etterhvert...

Som et alternativ som ikke er nevnt her, har Norheim (Intersport) noen fine merinoboxere; de er vel ikke stort lengre på lårene enn Monsen-serien, man ikke helt så korte. Forøvrig har de windstopper i "pakke-regionen", noe som veksler mellom fantastisk og ubegripelig ukomforabelt, alt etter eksterne værforhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så tynn i fasongen at jeg har ikke dette problemet, men er veldig fornøyd med en Brynje ullboxer jeg har. Den er ganske lang og går godt ned på lårene, men det kan være verdt å sjekke ut. Den er imidlertid såpass varm at jeg bruker den stort sett bare ved minusgrader :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått kansje 80km/5dager med min. Har nok klart en sammenheng med låromkrets og gjøre.. Tror vel at de som er tynnere(ikke ribbestrikk) og glattere tåler mere. Så får se om noen av de nevnte et det:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Ull er fint, men muligens er det bra å ha en nylon bokser under - så'n sykkelbukse aktig, men uten rumpe paddingen??

Jeg går så bare med ull om vinteren, men bruker sådanne nylon boksere om sommeren. Tørker rask og kan fungere som badebukse, hvis en skal bade ved befolkede steder.

Hilsen elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder temaet nupping så er det veldig individuelt. Kvaliteten har selvfølgelig en del å si. Fra mine år i tekstilbransjen lærte jeg at nupping også sterkt påvirkes av kjemiske stoffer i hud og svette. Enkelte har ikke problemer med nupping, mens andre nesten kan få en sydvest til å nuppe. ;-) At noen opplever at et plagg nupper mens en annen ikke gjør det er helt normalt.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med ull boxere, men må si meg enig med Trango. Jeg jobber innen tekstil, og det er sånn at noen nupper på alt, noen på noe, og noen på ingenting. Selv nupper jeg på ulljakker hvor det er ull blandet med annet, men ikke på ullundertøy i ren ull. Ser at Aclima sin er i ren ull- så da vil du kanskje nuppe på ren ull, uansett merke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helst i Icebreaker Anatomica i sommarhalvåret og så noko tjukkare på vinterturane (Aclima Warmwool og Smartwool). Viktig at boxerane har god passform og ikkje glir opp på låra, for då kan ein få gnagsår. Dei beste har litt lengde og er laga i tynnare materiale slik som Icebreaker Anatomica, Hadde stor tru på Houdini sine i ull/silkeblanding, men desse har elendig passform og eit materiale som luktar ekstremt merkeleg når det går varmgang i det.... Me snakkar då om etter ti minutt og ikkje fjorten dagar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ullboxer fra Devold, ca. to år gammel, og etter en del bruk og vask så er den like fin. Nå kjøpte jeg nettopp en til. En Devold Sport man boxer. (190 g/m2)) Det var salg hos Turistforeningen. Jeg har god erfaring med Devold produkter, de brukes også blant annet av arbeidere ute på plattformene i Nordsjøen. Jeg regner med at den holder seg like bra som den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.