Gå til innhold
  • Bli medlem

Vestkysten av Grønland


sinje

Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal på seiltur til sommeren, og i den forbindelse er planen å tilbringe 1 måned langs Grønlands vestkyst. Vi skal seile til Nuuk for så å jobbe oss nedover til sydspissen. Jeg lurer i den forbindelse på om det er noen som har vært på tur her før og har noen tips? Planen er å bruke båten som base da den alltid vil ha et "seilteam" ombord, så vi kan bli plukket opp og sluppet av på forskjellige steder. Tenker turene vil være alt fra fra 1-5 dager om gangen.

 

Av utstyr kommer vi til å ha med:

  • fiskeutstyr
  • "vanlig turutstyr"
  • breutstyr
  • klatreutstyr (naturlig)

Så utifra disse "begrensningen" tas alle tips imot med stor takk, enten det er luftige egger, eller fine fiksevann.

Endret av sinje
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 16.9.2016 at 8.55, Philipp skrev:

Men bare en måned? Det er ganske kort tid…;-)

 

Haha, den kan du si... blir nok fort en måned også med seiling fra Canada og hjem. Så da har nok hele sommeren gått.

Takk for svar! Tasermiut-Fjorden må vi nok innom en tur, det så veldig kult ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Heisan, jeg har ikke sett denne før nå.

I stedet for bare å seile sydover langs kysten vil jeg absolutt anbefale at man også tar en tur inn i fjordene rundt Nuuk.

Som nevnt ovenfor, Kapasillit er ett must, det er det eneste stedet på Grønland hvor man kan få laks, ellers er det mye ørret og røye å få i fjordene der.

Det går an å gå fra området rundt Kapasillit og over til Ameralikfjorden, men man skal passe litt på, den innerste delen av Ameralikfjorden er full av store sandbanker, og det er stor forskjell på flo og fjære.

Ellers er det jo å få med seg alle småstedene langs kysten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Arcticpeak skrev:

Heisan, jeg har ikke sett denne før nå.

I stedet for bare å seile sydover langs kysten vil jeg absolutt anbefale at man også tar en tur inn i fjordene rundt Nuuk.

Som nevnt ovenfor, Kapasillit er ett must, det er det eneste stedet på Grønland hvor man kan få laks, ellers er det mye ørret og røye å få i fjordene der.

Det går an å gå fra området rundt Kapasillit og over til Ameralikfjorden, men man skal passe litt på, den innerste delen av Ameralikfjorden er full av store sandbanker, og det er stor forskjell på flo og fjære.

Ellers er det jo å få med seg alle småstedene langs kysten.

 

Og vidare frå Ameralik kan ein jo gå flotte turar innover Austmannadalen. For den med litt slik interesse ligg jo Nansens gamle teltplass inne der, samt ruinane ettergamle vikingbusetnader. Og sjølvsagt moglegheiter for fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.