Gå til innhold
  • Bli medlem

Tommetrix - "Nakkerem"


Tom42

Anbefalte innlegg

Nesten uansett hvor du går på kontorer eller forretninger  ser du folk som bærer et nøkkelkort i en rem rundt halsen.  Jeg har alltid synes at de ser kjekke ut, men for meg er de for store og klumpete.  Så derfor tenkte jeg:  Jeg lager dem selv.

Gikk til den lokale  sy forretningen og kjøpte et par meter silkebånd i mine yndlingsfarger lime og orange.  Silkebånd er som navnet sier veldig mykt og irriterer ikke huden.  Og tørker lett.

Og siden jeg samler på det meste hadde jeg noen små karabinkroker i syskrinet.  Så da var det bare å forsegle endene vhta lighteren, tre silkebåndet på karabinkroken og sy noen sømmer med symaskinen.  Kjekt å ha. Vekt 7 gr, 

916 (640x480).jpg

Og mens jeg er inne på silkebånd.  Siden Lowelua manglet hakerem, kjøpte jeg 30 cm sort silkebånd.  Sydde den ene enden fast til lua, og sydde på en borrelås på den andre. 

 

Endret av Tom42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 8.9.2016 at 21.11, Tom42 skrev:

Nesten uansett hvor du går på kontorer eller forretninger  ser du folk som bærer et nøkkelkort i en rem rundt halsen.  Jeg har alltid synes at de ser kjekke ut, men for meg er de for store og klumpete.  Så derfor tenkte jeg:  Jeg lager dem selv.

Gikk til den lokale  sy forretningen og kjøpte et par meter silkebånd i mine yndlingsfarger lime og orange.  Silkebånd er som navnet sier veldig mykt og irriterer ikke huden.  Og tørker lett.

Og siden jeg samler på det meste hadde jeg noen små karabinkroker i syskrinet.  Så da var det bare å forsegle endene vhta lighteren, tre silkebåndet på karabinkroken og sy noen sømmer med symaskinen.  Kjekt å ha. Vekt 7 gr, 

916 (640x480).jpg

Og mens jeg er inne på silkebånd.  Siden Lowelua manglet hakerem, kjøpte jeg 30 cm sort silkebånd.  Sydde den ene enden fast til lua, og sydde på en borrelås på den andre. 

 

Jeg trodde at forskjellen på silke og syntetisk materiale var at silken bare brenner uten å smelte mens syntetisk materiale smelter og kan forsegles med en lighter.

Korriger meg hvis jeg tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, REs skrev:

Jeg trodde at forskjellen på silke og syntetisk materiale var at silken bare brenner uten å smelte mens syntetisk materiale smelter og kan forsegles med en lighter.

Korriger meg hvis jeg tar feil.

Først takk for et viktig innlegg.  I utgangspunktet bryr jeg meg lite om et stoff er slik eller slik.  Jeg kjenner på det, og føles det tilfredsstillende kjøper jeg det. 

Men, siden jeg videreformidler en del av min virksomhet, lover jeg å bruke korrekt informasjon om materialvalget i fremtiden. .    

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎08‎.‎09‎.‎2016 at 21.11, Tom42 skrev:

Nesten uansett hvor du går på kontorer eller forretninger  ser du folk som bærer et nøkkelkort i en rem rundt halsen.  Jeg har alltid synes at de ser kjekke ut, men for meg er de for store og klumpete.  Så derfor tenkte jeg:  Jeg lager dem selv.

Gikk til den lokale  sy forretningen og kjøpte et par meter silkebånd i mine yndlingsfarger lime og orange.  Silkebånd er som navnet sier veldig mykt og irriterer ikke huden.  Og tørker lett.

Og siden jeg samler på det meste hadde jeg noen små karabinkroker i syskrinet.  Så da var det bare å forsegle endene vhta lighteren, tre silkebåndet på karabinkroken og sy noen sømmer med symaskinen.  Kjekt å ha. Vekt 7 gr, 

916 (640x480).jpg

Og mens jeg er inne på silkebånd.  Siden Lowelua manglet hakerem, kjøpte jeg 30 cm sort silkebånd.  Sydde den ene enden fast til lua, og sydde på en borrelås på den andre. 

 

Presisering.

Kjøpte silkebånd.  Jeg har fått ett spørsmål fra @REs om båndene jeg brukte var silke ellet syntetisk?  Han påpeker at silke brenner, mens et syntetisk stoff brenner og smelter.  Derfor om du skal lage deg en slik nakkerem og frykter stoff som smelter, vær nøye med å kjøpe et ekte produkt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.