Gå til innhold
  • Bli medlem

Tentipi lavvo


Chris B.

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe lavvo nå i høst og har allerede bestemt meg for å kjøpe en Tentipi lavvo. Spørsmålet er bare hvilken modell jeg skal velge.

Det blir enten en Safir eller Zirkon (BP)

Størrelse 7 eller 9. 

Vi er bare 2 stk med 2 hunder (som stort sett sover ute), men det bør være god plass til oss 2 og en ovn.

Det jeg er mest usikker på er høyden, 2,7m i 7 og 3,1m i 9. Vil det føles lavt under taket i 7'ern? Bruksplassen er henholdsvis 10,5m2 og 15,6m2.

Er det noen som har en av de overnevnte lavvoene og kan fortelle hva de synes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg har en Safir 7 i bomullpolyester. Jeg synes absolutt ikke at det føles lavt under taket, men... en nier er jo større, selvfølgelig. Men så veier den da også en god del mere. Jeg kan ikke innbille meg at du skulle ha behov for en nier med den bruken du skisserer. Jeg har hatt sikkert minst 12 personer inne i lavvoen på kaffekos (og til og med nachspiel :-) ), og jeg har hatt soveplass til seks voksne uten at dette føltes trangt i det hele tatt (og med bål i midten).

Sånn eller er Tentipien en helt fantastisk lavvo, og helt suveren til kano/sykkel/bilcamping. Men den veier jo litt, da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mulighet for det, og får litt hjelp, kan du ta en snor i og måle den opp i lengden som radiusen på lavvoen, og merke av arealet som de to lavvostørrelsene har som to sirkler på bakken, da får du et forhold til innvendig størrelse. Så tar du en "stang" og fester snora i den høyden lavvoen har og og trekker snora ut mot sirkelen, da får du et forhold til maksimalhøyde og brukbar høyde. 

Denne måten kan kanskje hjelpe deg til å få såpass forhold til størrelse på de to at det er enklere å velge den lavvostørrelsen som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.