Torodd Kristoffersen Posted August 28, 2016 Posted August 28, 2016 hei på dere jeg har hytte på Røros / STORWARTS har dere noen gode tips på noen gode vann , i området Røros / Tydal . å jo lengere det er å gå jo bedre . Quote
Tutto Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Narsjøen i Narbuvoll er å anbefale. Stort sett fisk over kiloen hver tur. Robåt kan leies på Åbbårodden. Ikke så langt å gå da det går vei ned til sjøen, men det er veldig bra fiske der. Harr og Ørret. 1 Quote
martin.m Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Korssjøen, Røtjønna og Storrøtjønna er vel verdt et forsøk vil jeg tro. Disse kan nås enten fra Røros (lengst å gå) eller fra Narjordet (kortest). 1 Quote
Torodd Kristoffersen Posted August 31, 2016 Author Posted August 31, 2016 jeg skal en tur opp i begynnelsen av Desember så da blir det is fiske Quote
GeirMU Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Ta opp forfølgelsen av Cato Bekkevold. 1 Quote
Torodd Kristoffersen Posted September 1, 2016 Author Posted September 1, 2016 jeg har sett den siste filmen til Bekkevold (Fjellfiske) så det var mange bra tips der Quote
GeirMU Posted September 2, 2016 Posted September 2, 2016 (edited) Ja, han bor jo i Tydal og selv om han farter mye rundt og driver mangslags fiske, vil jeg anta han kjenner det meste av gode fiskevann i området. Mye av det han vet er også basert på div. kontakter (i hele Norge faktisk). Jeg tror den beste måten - i tillegg til å teste steder selv - er å inngi tillit hos folk som bor i området. Utrolig hva som kan komme fram i all fortrolighet. Men regn med at du må slite litt for å finne de aller, aller beste vanna:) Edited September 2, 2016 by GeirMU 1 Quote
Tutto Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Oppdatering til mitt egeer tips til Narsjøen lenger opp i tråden. Gårsdagens fangst: 9 ørreter, gjennomsnitt ca 400g, største var en lang mager ørret på 56cm som akkurat bikket kiloen 2 Quote
Torodd Kristoffersen Posted September 8, 2016 Author Posted September 8, 2016 ser bra ut det der . jeg noterer meg de vanna Quote
Chris B. Posted September 9, 2016 Posted September 9, 2016 (edited) Hold deg til Røros og hold deg unna Tydal. Det er ikke det at fisket er dårlig i Tydal, men du må betale mer for middels gode vann. Dyr avgift og lite eller ingen kultivering. Også mange gode vann på Holtålen siden. Du har f. eks. Fjellsjøen på Røros siden ved grensen til Holtålen, så har du Busjøen og Nersjøen i samme vassdrag bare på Holtålen siden. Alle disse ligger øst for Storskarven. Fint terreng å gå i og sånn passe avstand fra folk. Edited September 9, 2016 by Chris B. Quote
Recommended Posts