Gå til innhold
  • Bli medlem

ny vinterjakke


Bananen

Anbefalte innlegg

leter etter en billig ''ekspedisjonsjakke'' til i vinter. vet jeg er litt tidlig ute, men blir fort kaldt på høsten i finnmark.

er The North Face McMurdo Parka noe bra til 3000,- eller kan jeg finne bedre rimeligere?

 

-fint om den ser såppas bra ut at jeg kan bruke den når jeg drar på jobb de kaldeste dager

-vekt bryr jeg meg ikke om

-ligger mye i ro med fiskepilken så den må være varm

-hette er et must

-parkas hadde vært fint

-helst laget av et robust stoff 

 

Endret av Bananen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har McMurdo-jakka. Har brukt den på de kaldeste dagene når jeg guidet turister på hundekjøring på Røros.
Den duger godt som varmeplagg når man skal forholde seg stillestående på slede eller sitte stille over en god stund.
Den har dog er par småting som jeg har fikset litt på. Den fuskepelsen som følger med er festet med trykknapper og når man strammer hetta foran oppstår det noen små glipper mellom knappefestene hvor det kan blåse inn kald luft eller snøfokk. Fuskepelsen er også litt "raggete". Jeg har derfor erstattet den med ekte pels og festet borrelås mellom trykknappene slik at glippene ikke oppstår.

Jakken er også lang, hvilket ikke nødvendigvis er til det beste når man skal holde på med sledekjøring og sparke og løpe med sleden, men det er fint ved de fleste andre anledninger.
Den har også godt med lommer og er slitesterk, så jeeg tror nok jeg kan anbefale den til det bruket du skisserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.