Gå til innhold
  • Bli medlem

Så er det på`n igjen


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Gratulerer med å ha fått livet i gave! Nå er det bare å nyte hver dag :) Ser frem til mer snadderier fra deg fra dette området, en kollega skryter også fælt av denne delen av vidda etter sine 5 turer dit. Skal ha meg en tur neste år opp dit neste år ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, virrma skrev:

Dette var gode nyheter! Kos deg med turdrømmer, planlegging og ikke minst gjennomføring av nye turer. :)

 

Ja, det skal ikke nye til før jeg er klar igjen.  På mange måter er turen det minste.  En kort hektisk uke, hvor inntrykkene nærmest konkurrerer med hverandre om oppmerksomheten, mens turdrømmen er noe du kan sitte i ro og mak å ta frem hele året.  Drømme om det som skal skje og det som har hendt.

Men kanskje det største er planleggingen.  Egentlig rommer planleggingen alt sammen.  Turen uten en god planlegging kan fort bli en fiasko.  Og det er umulig, hvert fall for meg når jeg planlegger - å ikke drømme.

Akkurat nå ligger turer litt frem i tid.  I dag skal jeg til en undersøkelse av tarmene slik at de kan avgjøre hva de kan gjøre med kulen i magen.  Men om en måned drar vi til Spania, og der håper jeg på mange fjellturer.  I år har jeg tenkt å snike med meg teltet, selv om det er mange huler å overnatte i.  Men dette er ukjent mark så det sikreste er nok telt.  Og så vil selvsagt "Jotuns tin can multifuel stove MK II, eller blikkbokssovnen som jeg også kaller den være med.  Riktignok kan jeg ikke fyre med ved pga stor brannfare, men da er kombinasjon blik med Colabox ovnen god å ha.  Det beste hadde vært å bruke gass, men jeg har ennå ikke funnet gassbokser med skrueanordning.  Riktignok har jeg gassbrenner for punkteringsbokser, men den har aldri gitt meg den gode følelsen.   .

Men inntil videre kommer jeg til å bruke mye tid på neste års ekspedisjon, hvor målet er å finne igjen en dyregrav omtrent der hvor jeg kommer til å legge igjen et matdepot for returen.  Dessverre gikk alle bildene  jeg tok i fjor tapt, for akkurat plasseringen av denne graven var helt genial.  Fikk de drevet dyrene ut på den landtungen kunne de omtrent slakte.  Jeg kommer nok til å overnatte der for å lete etter ledegjerder og andre "ting".  Og ta masse bilder med 2 kameraer.  Da er det en fordel å gå alene.

Ellers så ser jeg at du leter etter aktiviteter for barn.  Stikkordene (som kanskje bare du skjønner):  "Spikke og svi"

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.