Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett familietelt


josteink

Anbefalte innlegg

og med lett under 4 kg tenker eg. Plass til to vaksne og to born. Hadde ein plan om å kjøpe golite shangrila 5 men dei gjekk desverre konk. Har sett på nokre alternativ:

- BD mega light tent litt lite ??

WickiUp 4 290x290 cm.

- MLD supermid 265x265 cm

- Bear paw wilderness Luna 6, 300x300 cm. 

 

Nokon som har erfaring med ein av desse? Evt andre liknande modellar som bør vurderast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
29 minutter siden, ost skrev:

Shangrila 5 finnes fortsatt. Golite er oppe og går igjen under navnet My Trail Company, Shangri-la 5 er nå Pyramid 4 Shelter.

Det var dagens gode nyhet! Synd dei ikkje gjekk vidare med golitenamnet sitt men så lenge produkta er det same så skal er det full akklamasjon frå meg :-)

Endret av josteink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Omnilite skrev:

http://www.klevenjaktogfiske.no/products/helsport-lavvu-light-4

Helsport Lavvulight 4 er vel også innafor, men kanskje utgått, var vanskelig å finne den på nett.

Du bør kanskje si noe om hvor du har tenkt å telte, regner ikke med det er i hagen?

Nei, her er det fjell og skog i familievenleg vèr, og kanskje ei og anna natt i hagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Helsport Lavvulight 4 og det fungerte bra når det ikke regnet. Ved regn ble det veldig mye kondens på innsiden av duken og man ble ganske våt. Teltet er ikke så lett som Helsport sier heller. Jeg ville ikke gått for dette teltet om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sende melding på facebook (har ikkje epostadr) og spurde om dei sendte til europa, fekk dette svaret:

"Hello- We do not, but we do have distributors in Germany that will ship around Europe. The companies are called Greenline and Trekking Lite"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anders Eriksen skrev:

Ser jo veldig spennende ut det Pyramid 4 shelter. Ser etter familietelt selv, og dette kan absolutt bli aktuelt. Litt spent på hvor sikkert det er på høyfjellet/overtregrensa....

Noen erfaringer?

Har shangrila 3, som er eit supert telt for to men med lite fortelt. Har brukt det i litt vind (sterk bris) og det fungerar bra. Skal i løpet av hausten ta det opp i høgda med mitt duomid når stormane kjem og sjå korleis det oppførar seg. Skal ta bilete/film og leggja ut her.

Endret av josteink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, josteink skrev:

Ikkje dumt telt der, god utnytting av plass men kanskje litt lite fortelt tenkte eg når eg såg på det. Treng litt plass til bagasje til 4 stk men var veldig lett...pose og sekk...

Ja, ikke plass til all verden i forteltet. Jeg tenker at om vi er 4 stk så må en del av bagasjen inn i teltet, men at det går greit å plassere det i fotenden der barna ligger. Har Scarp 1 som enmannstelt og det er vel i prinsipp samme teltet bare mindre. Ser ut som Hogback bare leveres med mesh inner, kunne helst tenkt meg solid som jeg har på Scarp 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, josteink skrev:

Har shangrila 3, som er eit supert telt for to men med lite fortelt. Har brukt det i litt vind (sterk bris) og det fungerar bra. Skal i løpet av hausten ta det opp i høgda med mitt duomid når stormane kjem og sjå korleis det oppførar seg. Skal ta bilete/film og leggja ut her.

Dette ser jeg frem til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.