Gå til innhold
  • Bli medlem

Er denne billige dunjakka noe tess?


kaaz

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt noen dunjakke så jeg trenger litt innspill fra noen med litt erfaring.

https://www.xxl.no/five-seasons-motion-jacket-dunjakke-herre/p/1111205_1_style

Jeg fant denne Five Seasons Motion dunjakka på XXL til 799,-. Den var fyldig, varm og god å ha på. Føltes vesentlig varmere enn en jakke av et annet merke til 2500,-. Jeg så at sistnevnte hadde bedre kvalitet på detaljer og slikt, men synes den var litt dyr. Jeg har ikke 2500,- å bruke på en sånn jakke akkurat nå.

Mitt bruksområde for en slik jakke er pauser på fjellvandring og skiturer og ev nødsfall. Jeg tar ikke så veldig lange pauser for å si det sånn, så dette er ikke noe å prioritert innkjøp. Men 799,- er jo ikke mye. 

Er det dumt å kjøpe en sånn billigjakke? Hvilke egenskaper mister jeg ev i forhold til en dyr en? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligvis er det lav dunspenst i sånne billigjakker. Altså at den ikke kan komprimeres like mye, og at den er tyngre i forhold til isolasjonsverdien. Dyrere jakker med høyere dunspenst trenger færre dun for å oppnå samme isolasjonsevne. I tillegg har dyrere jakker gjerne sterkere og lettere stoff. Så alt i alt antar jeg at jakken er tyngre og mindre komprimerbar for samme isolasjonsevne som en dyrere jakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med McKinley Patos II Jakke Herre til 999.- hos Gmax. kan komprimeres og pakkes inn i den ene lomma. Vekt 308 gr. Jeg kjøpte en billig dunjakke hos Stormberg som jeg har med i sekken som ekstra varmeplagg ved pauser. Kan komprimeres og pakkes inn i frontlomma Ikke noen særlig kvalitet, men bra nok, den gjør jobben også var den veldig billig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.