Gå til innhold
  • Bli medlem

Familietelt/firemannstelt - anbefalinger?


Aca

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har noen gode anbefalinger for telt for en familie på to voksne og to barn (3 og 5 år)? Teltet skal brukes til 1-2 dagersturer vår, sommer og høst på sykkel-, fot- og fisketurer i Oslomarka og på fjellet. 

Er primært usikker på om vi bør gå for kuppeltelt eller tunneltelt? Jeg liker tanken på litt takhøyde, men håper noen har innspill og erfaringer rundt dette.

Ellers ønsker jeg:

- god lufting og myggbeskyttelse, må tåle en del regn

- helst lav vekt, men maks 6 kg

- pris maks 6.000, gjerne billigere

 

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergans Wiglo kan jo være et godt alternativ. Veier vel litt over 6 kilo, men er oppnåelig til prisen du skisserer. Skal du ha lettere telt med plass til fire må du nok noe opp i pris.

Søk på Wiglo i forumet så finner du en stor tråd med mye info :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et Hilleberg Nallo 4 GT. Teltet er lett til å være ett 4 mannstelt, og har stort fortelt til bagasje og kokkelering. Viktig med litt fortelt hvis det skulle bli dårlig vær og man blir sittende i teltet med to barn. Ikke minst med litt plass til å skifte på. Skal det bæres, og man har små som ikke bærer stort, så har vekt også mye å si. Og her skårer teltet høyt.

Er iallefall veldig fornøyd med teltet. Litt dyrt, men er Black Friday om ei uke, og da får du det sikkert endel billigere i flere nettbutikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavvo er helt klart å fortrekke med flere enn et barn og en voksen på tur. Det er iallfall min erfaring. Dog er ikke den begrunnet på så veldig mange lavvo overnattinger, men har en god del i telt med barn. Takhøyde til å stå, mulig å gå oppreist inn og ut. Det er godt med plass. Man har også mulighet til å henge litt ting å tang til tørk på stangen.

Skal sies at jeg aldri har prøvd Wiglo og de litt større 4-mannsteltene. Wiglo er vel det beste fra begge "leirer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.