Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellheimen x-trem camp 4


komfotur

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette blir mitt første innlegg, her i dette flotte forumet, som jeg har hatt stor glede av å lese på.

Etter en god del frem og tilbake og vurderinger opp og ned, har jeg landet på å kjøpe meg et Fjellheimen x-trem camp 4pers, men hvorfor er det forskjellig størrelse på tilsynelatende samme telt på XXL og Helsport sine sider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, komfotur skrev:

Hei.

Dette blir mitt første innlegg, her i dette flotte forumet, som jeg har hatt stor glede av å lese på.

Etter en god del frem og tilbake og vurderinger opp og ned, har jeg landet på å kjøpe meg et Fjellheimen x-trem camp 4pers, men hvorfor er det forskjellig størrelse på tilsynelatende samme telt på XXL og Helsport sine sider?

Hei og velkommen, 

Jeg har brukt og sende mail til Helsport når jeg har vært usikker. Den erfaringen jeg har er at de er raske til å svare. De har også en god service hvis du trenger reparasjoner. Prøvde dette selv i sommer og selv midt i ferien tok det ikke mange dager. Jeg har også sette at det noen ganger er avvik mellom data hos XXL og hos produsentene. Jeg har handlet både ryggsekker og telt på outlet siden til Helsport. Utgående modeller og modeller de har brukt på messer og events legger de ut her til ganske lave priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar. 

Jeg har sendt mail til dem begge, men det er rart med det, når pengene brenner i lomma og svar ikke kommer raskt nok hehe. 

Får ta en tur til xxl og se i butikken. Tanken/tvilen som falt inn var om det er en gammel modell eller spesial modell eller noe? For det skiller blant annet 40cm på totallengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pratet med noen meget hyggelige karer på xxl i Sandefjord idag. De visste ikke hvorfor det var forskjellige mål, så vi satte like så godt opp ett Fjellheimen x-trem 4 camp i butikken.

Jeg kjøpte det:-D

Nå står det oppslått i garsjen og er målt i alle lengder,bredder og høyder.

Det er nok sidene til xxl som ikke stemmer, for det stemmer bra med målene til Helsport sine nettsider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt telt! Det blir nok bra! Kjøpte et lignende I vinter men da jeg fikk se Svea 4 I vinter falt jeg for det I stedet. Det er ikke så lett å finne noen nå - og det er også gått ut av produksjon. 

Sitter I det nå faktisk. Syns Helsport sine telt er bra.

Anbefaler å bruke footprint om du skal bruke det mye på type campingtur. Vi syns det er fenomenalt siden vi tar ned innerteltet og spiser inni teltet ved regnvær - selvsagt da I stoler/bord. Holder teltet tørrere også når man bruker footprint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.