Gå til innhold
  • Bli medlem

Dovrefjell Backpacker pro Gapahuk


rayun

Anbefalte innlegg

Jeg har fra før en Backpacker 1 som jeg ser begrensningene med, men som jeg likevel liker svært godt. Jeg bruker denne gapahuken på mange forskjellige turer.

WP_20140531_009.jpg

Bl.a. liker jeg den store åpningen og den relattivt gode høyden.

Men så ser jeg at Magasinet har en større utgave av et annet merke. Dovrefjell Backpacker pro.

https://www.magasinet.no/resampler.aspx?type=big&src=30323.jpg

Så da spør jeg dere, er det noen av dere som har noe kjennskap til denne utgaven, eller kanskje har den og kan komme med noe info på godt og vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 timer siden, rayun skrev:

Jeg har fra før en Backpacker 1 som jeg ser begrensningene med, men som jeg likevel liker svært godt. Jeg bruker denne gapahuken på mange forskjellige turer.

WP_20140531_009.jpg

Bl.a. liker jeg den store åpningen og den relattivt gode høyden.

Men så ser jeg at Magasinet har en større utgave av et annet merke. Dovrefjell Backpacker pro.

https://www.magasinet.no/resampler.aspx?type=big&src=30323.jpg

Så da spør jeg dere, er det noen av dere som har noe kjennskap til denne utgaven, eller kanskje har den og kan komme med noe info på godt og vondt?

Hei R.  Jeg synes nok at Magasinets ser ett hakk hvassere ut, pga utspringet.  Jeg har brukt en lignende i mange år, men laget også der en baldakin slik at det ikke regnet og snødde inn.  Siden en ikke var lang nok til å gå ned på begge sider, sørget jeg for at vindsiden var dekket.  Ellers er det synd at stengene er så tunge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også¨synes den ser fornuftigere ut. På mitt bilde er jeg nødt til å ligge sånn som soveposen min er lagt når jeg bruker denne på overnattingsturer. Det går forsåvidt greit, men både hode og fotende av posen er borti duken når jeg en sjelden gang retter meg ut i løpet av natten. 

På bilde fra magasinet ser jeg riktignok at fyren ligger noe diagonalt, men den er uten tvil mye romsligere enn min Backpacker 1. Jeg har jo en slik kompinert  Poncho/Tarp sak og med den i tillegg må det jo bli helt supert:-D 

Stenger er som du sier tunge, men jeg har vurdert å kjøpe DAC stenger og tilpasse lengde etter de glassfiberstengene som originalt følger gapahuken.

Og som sagt så er det noe med gapahuk konfigurasjonen som tiltaler meg og jeg skulle gjerne gått helt over til den og solgt alle teltene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.