Gå til innhold
  • Bli medlem

Tommetrix: Vannflasker - multifunksjoner


Tom42

Anbefalte innlegg

På`n igjen.  Denne gangen gjelder det bruk av vannflasker.

Min camelback er en gammel Pepsi colaflaske som jeg først renset vekk all lukt med bakepulver.  Deretter tok jeg et tynt plastrør og  boret et hull i korken, men litt mindre diameter enn slangens.  Ved siden av hullet boret jeg et luftehull med diameter 2 mm.  To bor koster under 25 kroner på Biltema.  Drikkeflasken fester jeg til en dings som igjen festes til venstre ryggsekkreim.  Kjøpes hos Claes Ohlson og koster ca 25 kroner.

For å motvirke hevertvirkning etter at jeg har sugd opp vann, blåser jeg i røret for å få vannet tilbake i flasken.  Likevel, bøyer du deg renner vannet ut.

Tar også med en flaske nr 2 til: 

Varmeflaske i soveposen.  Ved hjelp av strikk kobler jeg dem sammen og legger den i bunnen på soveposen.  Er varme nok til at stivfrosne tær blir varme.

NB!!  HUSK Å TA MED EN TETT KORK EKSTRA, ELLERS BLIR DET NOK VARM, MEN VIRKNINGEN AVTAR MEGET RASKT:-(

Tørkeskap:  Fyll flaskene med varmt vann og du akselerer tørkeprosessen av f eks våte sokker, vanter eller hva de måtte være.

Tilnærmet gratis, lette og funksjonelle.

-----------------------------

Fargede korker.  Jeg sørger alltid for å bruke korker og lokk med farger.  Har du en hvit kork  kan du f eks ta et dypdykk i konas "sparkelveske", og fiske opp en rød neglelakk.  Og påfører du stoffet med ett par strøk, finner du korken lett igjen i lyngen. 

P8120111 (640x627).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.