Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketur i Finnemarka i Lier


Josef Mink

Anbefalte innlegg

Noen som er kjent i Finnemarka? I så fall: hvor bør man kjøre/parkere for å gå inn til området rundt Store Bumla. Jeg har tenkt meg på tur til området sammen med to gutter på 10 og 12 år neste helg (hvis værgudene ikke går helt bananas). Planen er å telte og fiske i et par tre dager. Vil finne et vann det er fint å våkne opp ved, aller helst med god ørretbestand. Vurderer Store Bumla, Lille- eller Store Elgtjern, samt De pene tjerna, men er åpen for tips!

Endret av Josef Mink
Feil i tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så veldig godt kjent i den delen av marka, men har vært i nærheten noen ganger både østfra og fra syd. Jeg betrakter meg heller ikke som en fisker, så jeg søker gennerelt ikke fiskevann.

Uansett så blir det en lang fottur, da veibommene er langt nede i terrenget, både fra Lier og fra nord. Kommer opp fra Modum/Åmot, men jeg tror ikke det blir lettere, da en enten må gå på tvers av åsene, eller gå/sykle en god omveg.

Vet ikke hvor dere bor. Men skal dere gå fra en bom, tror jeg at jeg ville kommet meg opp i terrenget og gått inn fra Røyne på Øverskogen. Med sykkel er det en 2 -3 valg - vestfra. Selv om jeg ikke har syklet hele veien, tror jeg at jeg vil anbefale Rustadveien frem til Rustand, så følge Tverrelva oppover til Sjeggerudsetra. Da er dere i nærområdet. Kjør til Vestsideveien til Solberg, så inn Rustadveien og bommen ligger et par hundre meter fra Vestsideveien. Der er det en parkeringsplass for noen biler. (det er en større parkeringsplass nede på Kanada, ca 300m innkjøringen til Rustadveien, hvis det blir trangt ved bommen).

Legger ved en link, om Finnemarka. Der finner du info om fiskevannene, type fisk og bestand. Også om kjøp av fiskekort. Les forøvrig også Bloggen, den overrasket meg nå stort. http://finnemarka.com/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.