Gå til innhold
  • Bli medlem

Finse til Ustaoset 28-29.04.06 - Det går ikke alltid et tog


evenl

Anbefalte innlegg

Annonse
(du vinner snart over Arnt med hensyn til tur-frekvens)

Jeg har sagt ved flere anledninger at når bikkja en gang er borte - DA skal jeg begynne

å gå skikkelig i fjellet...

Jeg gikk forøvrig Kolåstinden uten frokost eller lunch. Kun en hel grandiosa fra kvelden før 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket telt er det du har på bildene?

Fornøyd med det?

Hvor mange kilo?

Jeg har kjøpt meg et Exped Auriga. Et telt jeg kommer til å bruke vår, sommer og høst. Et romslig 2-mannstelt. 2 innganger. 1 på hver side av kuppelen. Dette er praktisk ved at hver person får sitt eget lille fortelt til bagasje og lett inn og utstigning. Kuppelkonstruksjonen gjør sammen med mange barduner teltet vindstabilt. Auriga veier ca 3 kilo alt inkludert. Dette er ikke blant de letteste men men...

Inner og yttertelt kan settes opp separat. Dvs. at innerteltet kan fungere som tilfluksted på varme sommerdager, noe jeg har hatt bruk for ved noen anledninger. Rimelig i pris. Kr 2999,- på Oslo Sporslager. I tillegg til dette er det flere kjekke og nyttige detaljer på teltet. Med kjekke mener jeg detaljer jeg har savnet på Helsport Svalbard teltet mitt. Slikt som glidelås i lufteåpninger og fornuftige opphengsmuligheter for "dørene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, er jeg veldig imponert over Even.

En reisende kar i fjell som omfavner fjellområder langt hjemmefra. Sånt liker vi.

Takker for det Arnt! Det er alltid kjekt å kombinere en fjelltur med andre ærend.

Framover blir imidlertid fjellturene begrenset til helgene også for min del. Begynner i jobb i morgen, men jeg kan si meg godt fornøyd med turaktiviteten min i april. Det ble ikke mange dager i Trondheim i løpet av den siste måneden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av turrapportene her på forumet virker det som om Even har noen flere teltdøgn enn Arnt da.

Turrapporter;

Jeg er ganske sparsom med turrapportene for å unngå barnslig hets fra folk som ikke utstår den vestre del av landet vårt. De som er interessert, vet hvor rapportene finnes...

Telt;

Min lille dachs er vokst opp i Oslo, og lagt seg til byvaner som øl og potetgull, og synes teltliv er rene skjære hundedager. På den første teltturen måtte jeg ligge å lytte til en ustemt fiolin hele natten. Det ga ikke mersmak.

Dessuten blir det litt unødveldig å telte når en har 1750 topper i en radius på to timers kjøring.

Når hunden er over i de evige jaktmarker, eller den "store sofaen" som det heter for dachser, skal jeg hente frem turbeskrivelsene til Even og børste støvet av teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telt;

Min lille dachs er vokst opp i Oslo, og lagt seg til byvaner som øl og potetgull, og synes teltliv er rene skjære hundedager..... Når hunden er over i de evige jaktmarker, eller den "store sofaen" som det heter for dachser, skal jeg hente frem turbeskrivelsene til Even og børste støvet av teltet.

Hehe... den store sofaen 8)

...1750 topper i en radius på to timers kjøring...

Interessant, bruker du da pf>100m?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.