Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny (lett) sovepose og liggeunderlag til bredskuldret mann


Anbefalte innlegg

Hei.

Er på utkikk etter ny sovepose og liggeunderlag.
For øyeblikket har jeg en Ajungilak 3-season sovepose (1600gram) og et Bamse liggeunderlag.
Nedenfor står mine kriterier:

Sovepose:
1. Må være lett (maks 800g)
2. Jeg er ganske bredskuldret, så normale soveposer er vanskelige å lukke.
3. Jeg er hovedsaklig ute i vår,sommer og høst så lenger ned den -2 trenger jeg ikke (er også EKSTREMT varmblodig av meg).

Liggeunderlag:
1. Må være lett (maks 700g)
2. Bør være oppblåsbart (er lei av å telle kongler)
3. Jeg er ganske tung (110kg) så det er mulig jeg trenger et tykkere liggeunderlag for å kompansere for min tyngde, slik at jeg unngår å treffe bakken hvis jeg ligger på siden?
4. Jeg er som sagt hovedsaklig ute om vår, sommer og høst, så jeg trenger ikke et liggeunderlag med r-verdi på 6.
5. Jeg er som sagt bredskuldret, men jeg vet at de fleste sliter med å ha armene innenfor når de sover på ryggen. men det er mulig jeg trenger et bredere liggeunderlag (så sant det ikke går altfor mye utover vekten)


Alle tips tas imot med et smil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zpacks quilt er konge. Kan ikke anbefale det nok. Kjøp en som er for varm, så bruker du den heller som dyne når det er varmt.

Hvis jeg skulle hatt nytt underlag så hadde jeg kjøpt Thermarest Xtherm Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har tenkt til å kjøpe WM Megalite, men er usikker på hvordan lengden er i disse posene.
Det står at makslengden er 183, og jeg er 181.

Pleier WM å legge til litt "slingringsmonn", så en person som er nærme grensa burde vurdere å kjøpe en lenger pose?
Grunnen til at jeg har lyst på denne posen er fordi den fyller alle mine krav og at fjellsport har 30% tilbud på disse. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om det som noen allerde har nevnt.  WM Megalite pose og Exped Synmat UL underlag. Jeg veier 100 kilo og greier meg fint med 7cm versjon. 

Alternstiv pose til Megalite er en pose jeg bruker som sommerpose selv, Mountain Hardwear Phantom 32. Tåler minus 2. Er litt smalere enn Megalite oppe men litt bredere ved hofte og i fotenden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du övervägt Roberts, länk, i Polen? De har tre modeller som uppfyller dina kriterier. De jag tänker på är Ultralight, Superlight och Alpinist. Alla med dunkvalité 850 cuin, modell 300 och i storlek L/W.

Endret av Björn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Björn skrev:

Har du övervägt Roberts, länk, i Polen? De har tre modeller som uppfyller dina kriterier. De jag tänker på är Ultralight, Superlight och Alpinist. Alla med dunkvalité 850 cuin, modell 300 och i storlek L/W.

Hvor mye skal de ha i frakt + toll?

Ultralight modell 300 L/W så fin ut:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i sovepose og gå for Quilt! Kan gå god for As Tucas fra Spania. Håndsydd og kommer ca 700gr i LW og med Apex 200 komftemp på -5. Liggeunderlag... Synmat er poppis, hvis du er bred over skuldrene kunne kanskje Klymit sitt Luxe være noe? Se i såfall på ebay, klymit har eget outlet type Helsport sitt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Robin Rambo skrev:

Hvor mye skal de ha i frakt + toll?

Ultralight modell 300 L/W så fin ut:) 

 

När jag beställde från dem för några år sedan så var frakten 20 EURO, tull är inte aktuellt för mig. Bor inom unionen.

Skriv ett mail till dem och fråga, du får svar på måndag.

Då kan du även fråga vilka färger som är möjliga att få samt hur lång leveranstid de har. De syr upp först när de har fått en order.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Robin Rambo skrev:

Hei.

Jeg har tenkt til å kjøpe WM Megalite, men er usikker på hvordan lengden er i disse posene.
Det står at makslengden er 183, og jeg er 181.

Pleier WM å legge til litt "slingringsmonn", så en person som er nærme grensa burde vurdere å kjøpe en lenger pose?
Grunnen til at jeg har lyst på denne posen er fordi den fyller alle mine krav og at fjellsport har 30% tilbud på disse. :)

 

Jeg er 180 og har WM Megalite og Antelope i 183 og har ikke opplevd de som korte. Så lengden burde forhåpentligvis passe deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står imellom WM Megalite og Ultralight 300 fra Roberts.
Eneste er at det tilbudet som gjelder på Megalite kun gjelder til 15.08, og det er lite info å finne om disse posene fra Roberts.
Tvert imot så er det mye (positivt) info å finne om Megalite posen.

Dog, hvis jeg kan få en like bred og lengere utgave fra Roberts, med samme eller bedre kriterier, til en billigere sum, så er det kjedelig å gjøre den "feilen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Robin Rambo skrev:

Står imellom WM Megalite og Ultralight 300 fra Roberts.
Eneste er at det tilbudet som gjelder på Megalite kun gjelder til 15.08, og det er lite info å finne om disse posene fra Roberts.
Tvert imot så er det mye (positivt) info å finne om Megalite posen.

Dog, hvis jeg kan få en like bred og lengere utgave fra Roberts, med samme eller bedre kriterier, til en billigere sum, så er det kjedelig å gjøre den "feilen". 

Med prisene som er på Roberts sine sider, og antakelse om at du betaler 20 eur i frakt så kommer totalen på rundt 3500kr (kun mva og fortollingsgebyr fra speditør, ingen toll på denne varen).
På fjellsport sine sider later WM megalite dog å være utsolgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Prebb skrev:

Med prisene som er på Roberts sine sider, og antakelse om at du betaler 20 eur i frakt så kommer totalen på rundt 3500kr (kun mva og fortollingsgebyr fra speditør, ingen toll på denne varen).
På fjellsport sine sider later WM megalite dog å være utsolgt.

Takk for svar, Prebb!

Og som du selv sier så blir det nok da (tydeligvis) en sovepose fra Roberts på meg, ettersom jeg har vært for treg til å slå til på Fjellsport sitt tilbud vedrørende WM megalite :P
Har allerede sendt forespørsel om pris til Roberts. Så får vi se hva de svarer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.