Gå til innhold
  • Bli medlem

Tommetrix. Lettere "tube" for fiskestenger


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse
Den 28. juli 2016 at 19.22, Tom42 skrev:

Nå er jeg på startstreken og inntar plassene.  Lørdag morgen kl 0700 går startskuddet og bilen stues med bikkje og oppakning.  Deretter settes bilen i Drive og jeg er på vei. 

Men nå som før og også i fremtiden, børa  den tynger.  Så helt på fallrepet dro jeg til Biltema og kjøpte 3 stk av de største isolasjonsrør til vannrør.  Hensikten var å bruke dem som tube i stedet for den sikkert mye bedre tuben som følger stengene.   Men den er i tyngste laget. 

Siden de er splittet på den ene siden er det lett å tre inn en stang, og "forsegle" med et par tre strikk.  Lett og rimelig trygt.

20150101_010611 (640x480).jpg20150101_010527 (640x480) (640x480).jpg

 

Genialt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den ‎28‎.‎07‎.‎2016 at 19.22, Tom42 skrev:

Nå er jeg på startstreken og inntar plassene.  Lørdag morgen kl 0700 går startskuddet og bilen stues med bikkje og oppakning.  Deretter settes bilen i Drive og jeg er på vei. 

Men nå som før og også i fremtiden, børa  den tynger.  Så helt på fallrepet dro jeg til Biltema og kjøpte 3 stk av de største isolasjonsrør til vannrør.  Hensikten var å bruke dem som tube i stedet for den sikkert mye bedre tuben som følger stengene.   Men den er i tyngste laget. 

Siden de er splittet på den ene siden er det lett å tre inn en stang, og "forsegle" med et par tre strikk.  Lett og rimelig trygt.

20150101_010611 (640x480).jpg20150101_010527 (640x480) (640x480).jpg

 

En modifikasjon var nødvendig underveis.  Laget et snitt på innsiden for å gjøre det lettere å åpne tuben.  Vel hjemme skal jeg derfor forsterke tuben me et par remser gorillatape.  I tillegg skal jeg putte litt foam i bunnen, slik at tynne elementer faller ut, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oi! Spennende prosjekt. Disse isolasjonstubene er jo rimelig myke, er de ikke? Vil den beskytte stangen mot å bli bøyd, eller spiller ikke det så stor rolle siden fiskestenger generelt er veldig fleksible?

Lurer på om jeg skal ta turen til biltema og prøve noe tilsvarende. Eventuelt stive av med noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.