Gå til innhold
  • Bli medlem

Skallbukse til kombibruk


Mellbye

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har tittet nettet rundt etter en god turbukse som oppfyller mine behov, men innser at jeg trenger kyndig hjelp.

Buksen må være vanntett. Ideelet skal den kunne benyttes på toppturer om vinteren og som "regnbukse" på fjell- og skogsturer vår/sommer/høst.

Er det noen som kjenner til en god skallbukse som egner seg?

Bør jeg gå til innkjøp av en bukse med mulighet for snøskjørt? Hva er deres erfaringer med viktigheten av snøskjørt til toppturer?

Jeg har fra før av en Arcteryx Beta AR jakke, så jeg vil ikke ha muligheten til å koble snøskjørt til jakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri brukt eller følt behov for å benytte snøskjørt/sammenkobling. Men det kommer sikkert an på hva du driver med i fjellet. Jeg bedriver all slags friluftsliv, inkludert løssnøkjøring og randonne....teltturer og fisking...fjelltur med pulk...løping og sykling i fjellet...osv

 

Mitt klare valg er: Norrøna Falketind Gore-Tex. Men jeg har ikke prøvd noe annet, så det er ikke sikkert den er best. Det jeg vet er at den er tynn nok til sommerbruk og tykk nok til vinterbruk. Passe solid er den også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Høres ut som en bukse som kunne passet mitt bruk, sommer og vinter. Da forstår jeg at det går fint an å droppe snøskjørt selv ved løssnøkjøring. Tenker det blir en tur innom Oslo Sportslager og prøve noen ulike modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.