Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av fjellsko/jaktstøvler


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har mine Viking hunder gtx støvler begynt å gå i oppløsning, etter veldig mange år å må derfor ha nye. Vil helst ha jaktstøvler da jeg ikke har noe god erfaring med lavere fjellsko som ikke har vært vanntette. Noen som har forslag til noen høye støvler som er vanntette å ganske lette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det har jeg. For ca 1 år siden fikk jeg meg et par Bergans (Pasvik tror jeg?) jaktstøvler som er brukt 50+ dager i jaktterreng. De suverent letteste, tørreste og mest behagelige, seriøse fjell/jaktstøvler jeg har hatt. Eneste ulempe er at de er litt vriene å få av når jeg er varm/svett på føttene. Men det er også derfor de er de mest behagelige å ha på. Ett slags "formende" medium inne i skoa som klistrer seg til føttene når man er varm i kroppen. De er ikke spesielt dyre. De er å få kjøpt til en grei penge (2000,- + på xxl), og det er etter mitt skjønn bra saker. Prøv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Lundhags synkro high i mange år og de passer meg veldig bra. Men ingen har helt like bein og det er ikke sikkert at du vil bli like fornøyd med Lundhags som jeg er. De er litt trange i ifaret, altså litt trange å få på og så koster de litt for mye.

Dette er mitt andre par fra Lundhags, og i mellom hadde jeg et par Alfa Hjerkin pro. Disse brukes nå bare hvis det er fare for at jeg blir gående å vasse i snø. De er mye tyngre enn Lundhags, men de er mye varmere.

Det viktigste er at skoene passer. Gjør de ikke det så kan de være så bra de bare vil, turen blir et ork.

 

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.