Gå til innhold
  • Bli medlem

Et mini-eventyr i Femundsmarka med fiskestang og telt


Tor-Erik-L-77

Anbefalte innlegg

Annonse

Veldig hyggelig lesning og en ordentlig appetittvekker.

Men, fiskeutstyr, telt, sovepose, liggeunderlag, skift, poncho, mat og litt drikke og på toppen en stol, i/på en Snota 55. Da snakker vi pakking:-D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Tor-Erik-L-77 said:

Takker for alle hyggelige kommentarer folkens! Datoer hadde jeg glemt men dette var fra  Mandag 11.07 til Lørdag 16.07 :)

Hehe, da møttes vi nesten. Synes det været og dagene du beskriver passet bra med mine egne observasjoner. Jeg ankom Røvollen fra nord fredag 15/7 seint på ettermiddagen og lå over til 16/7 sammen med bl.a det Tyske paret og en annen familie.
Rapport kommer :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, 7homas said:

Hehe, da møttes vi nesten. Synes det været og dagene du beskriver passet bra med mine egne observasjoner. Jeg ankom Røvollen fra nord fredag 15/7 seint på ettermiddagen og lå over til 16/7 sammen med bl.a det Tyske paret og en annen familie.
Rapport kommer :thumbsup:

Jøss, da kan det ikke ha vært mye om å gjøre nei. Husker ikke klokkeslettet nøyaktig men kan vel ha vært sånn rundt 1500-1600 tida jeg var på Røvollen. Ser frem til rapport :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
On 7/18/2016 at 5:13 PM, rayun said:

Veldig hyggelig lesning og en ordentlig appetittvekker.

Men, fiskeutstyr, telt, sovepose, liggeunderlag, skift, poncho, mat og litt drikke og på toppen en stol, i/på en Snota 55. Da snakker vi pakking:-D

 

He he, artig å utfordre seg selv litt. Noen av de jeg møtte underveis ble veldig overrasket over at jeg lå ute i telt når dem så den lille sekken uten noe på utsiden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo - jo, men likevel. I fjor kjøpte jeg en 65 liter i et alvorlig forsøk på å få ned vekta. Så vidt jeg husker måtte jeg ha teltet under lokket og 1/2 parten av et skumunderlag på utsiden. Jeg betalte ikke mye for den Bergans sekken så det var antakelig ganske små litere i den sekken🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det krever litt langsiktig investeringer for å få ned vekt og volum. Hva er vekten på sove/bo hos deg da? Jeg er i underkant av 3kg for telt, liggeunderlag, sekk og sovepose. Får du disse tingene ned i volum og vekt så er du langt på vei til et lettere liv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og inspirerende tur rapport. Har selv kjøpt Snota 55 på outletten til Helsport da jeg tenkte denne kunne være lettvekts sekken min.. På et av bildene dine ser det ut som om du har med deg en Helinox stol, stemmer det? i så fall fikk du plass til den også i sekken også eller måtte du feste den under?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Per Fredrik said:

Flott og inspirerende tur rapport. Har selv kjøpt Snota 55 på outletten til Helsport da jeg tenkte denne kunne være lettvekts sekken min.. På et av bildene dine ser det ut som om du har med deg en Helinox stol, stemmer det? i så fall fikk du plass til den også i sekken også eller måtte du feste den under?

Trodde faktisk jeg hadde den oppi sekken men ser nå på bilder at den var festet under sekken ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Trodde faktisk jeg hadde den oppi sekken men ser nå på bilder at den var festet under sekken ja :) 

Takk for tilbakemeldinga, det begynner å bli noen bare flekker på Krokskogen nå så da tar jeg med både chair one og Helinox bordet på første turen min i år. Litt luksus får jeg unne meg på de korte marka turene mine. Så  får jeg vente til isen går på vannene på Hardangervidda, da blir det kano tur.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
HegeJohnsen skrev (13 timer siden):

Fin turrapport :-) 

Lurer på om vannet i Ristjønnan er drikkbart? Ut fra kartet ser det ikke ut til at det er noe inn- eller utos på tjernene, så undrer meg på om vannet er litt for stillestående til å kunne drikkes? 

Vi drakk av vannet i Ristjønnan da vi teltet der en natt, og vi merket ikke noe galt med det.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.