Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Mira


Miamaria

Anbefalte innlegg

Exped Mira II har jeg aldri hørt om før jeg fikk et tips i en butikk nettopp. Finner lite på forumet om dette teltet, som visst også kommer i andre størrelser. Det ser ut til å ikke ta voldsomt mye mer plass nedpakket enn enmannsteltet mitt, samtidig som det har to innganger og er selvstående. Er det noen som har nærmere kjennskap til dette? Synes det så interessant ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, a_aa said:

Kunne vært aktuelt for meg også det der (liker takhøyden), men jeg ser at man må sette opp innerteltet først og deretter hive over ytterteltet. Da blir jeg litt skeptisk, det hender jo det regner når teltet skal opp eller ned.

 

Jeg foretrekker også telt som kan settes opp som én enhet, altså at innerteltet henger fast i ytterteltet. Jeg har inntrykk av at to-trinns-oppsett er vanlig med telt produsert i USA, mens med skandinavisk-produserte telt settes ofte inner-og yttertelt opp samtidig. Det er en stor fordel i regn, snø og sterk vind. Exped har tydeligvis begge varianter, både mitt Orion og Vela 2 settes opp med innerteltet hengende fast i ytterteltet, mens det tydeligvis ikke er mulig med Mira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bjørn J: Jeg har oppfattet at noen populære områder for turer i USA er preget av stabilt og tørt vær i tursesongen. Hovedpoenget med teltet blir da heller å kunne beskytte mot insekter, reptiler og gi ly for vind - og da blir totrinnsoppsettet veldig forståelig. Samme sak med at enkelte amerikanske teltprodusenter leverer telt med lekkende sømmer med informasjon om hvordan de kan tettes, dersom du i det hele tatt gidder - dette er også fullt forståelig med sånt klima. Men i Norge gjør vi nok lurt i å ha i bakhodet at selv om solen alltid skinner :D, vil det ganske ofte være over skyer, vind og regn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.