Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnmarksvidda - Alta


Friluftsnoob

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal på fiske –og kosetur til Alta neste uke, ca. 5-dagers tur. I den forbindelse har jeg noen spørsmål: Har forøvrig bare vært på helgeturer, og det i sør-norge! Så dette blir en utfordring. 

Fluefiske: Hvilke fluer burde jeg kjøpe? Er nybegynner med fluefiske, og har derfor lite erfaring.

Hvor bør jeg dra, utgangspunkt er rundt Alta. Jeg har lest at det er rimelig dårlig vær for tiden, dvs. surt og kaldt med regn. Tenker det blir rimelig kaldt på steder som har mer åpne landskap. Er Tverrelvdalen et bra sted?

Har for øvrig dårlig med fancy klær. Hadde tenkt å bruke en regnjakke, og lagvis med ull under. Bukse er ikke vannavstøtende, tror bukse + jakke kosta rundt 500kroner på xxl for noen år siden. Hadde tenkt å bruke en regnbukse med stilongs under.

Andre tips tas også imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen enkle mygg, vårfluer, døgnfluer, stankelbein. Stort sett dette jeg har med i finnmark :)

i stabburadalen funket det fint med streaking caddis, oliven og brune døgnfluer, og klassisk black gnat i både våt og tørr. Hareørenymfe i brun og oliven var heller ikke dum, de med gullhode :)

er temmelig fersk på fluefiskegreierne og synes at insekts-"spotting" er vanskelig... Så jeg prøvde å se hva som var i elva/vannet og knøt fast noe som kunne ligne... Hehe Vet ikke om jeg fikk til, men litt fisk fikk jeg likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.