Gå til innhold
  • Bli medlem

En måned i Albania. Årets langtur!


Anbefalte innlegg

Hei!

På tirsdag stikker jeg på langtur til Albania. Jeg og en venninne skal padle kano på tvers av landet, og etter hvor mye tid vi har til overs skal vi også gå litt i fjellene på grensen mellom Albania og Montenegro.

Jeg har laget en pakkliste, og siden jeg ikke har gått så lange turer før er jeg litt usikker på om jeg har tenkt på alt. Er det noen her med erfaring som vil titte på listen og kommenere? :) Alle kan såklart kommentere hvis de har noen gode tips og triks, eventuelt spørre om det er noe dere lurer på.

Siden vi skal reise med en sammenleggbar kano med tre-elementer våger vi ikke ta fly. Så jeg flyr først til Nederland hvor hun bor, og derfra tar vi tog til Italia og båt over til Albania. Buss fra kysten og inn mot grensen til Hellas, hvor vi skal starte padlingen langs Vjosa. Det tar noen dager å reise, men jeg vil tro vi vil få noen fanastiske togturer langs alpene og både i Frankrike og Italia!

pakkeliste:

Endret av kvitknekt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke mye padlig uten padleutstyr.

Vester, årer, reserveåre, kasteliner ogpinkit eventuelt flyteposer og hjelm.

Knebeskyttere om du ikke har pads i kanoen.

Hansker for å unngå gnagsår i hendene om du ikke er trena på langturer i kano.

Kanotralle?

Padleklær etter temperatur i vannet. Tørrtopp neopren rashguard etc.

Vann reflekterer sol så jeg hadde nok tatt med litt sterkere solkrem og noe som dekker hode nakke og skygger for øynene. Mørke solbriller som dekker godt også.

God tur! Blir sikkert spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Barskekarsten skrev:

Blir ikke mye padlig uten padleutstyr.

...

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Padleutstyr blir plukket opp i Nederland, men knebeskyttere og handsker har jeg/vi ikke tenkt på. Padkleklær tenkte jeg å bruke regntøy, i alle fall regnbuksen. Vil ikke det være nok?

Solkrem kan godt oppgraderes ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kvitknekt said:

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Padleutstyr blir plukket opp i Nederland, men knebeskyttere og handsker har jeg/vi ikke tenkt på. Padkleklær tenkte jeg å bruke regntøy, i alle fall regnbuksen. Vil ikke det være nok?

Solkrem kan godt oppgraderes ja :)

Alt kommer ann på forholdene der hvor dere skal og hvordan dere padler noe jeg ikke har lokalkunnskap om.  Normalt holder regntøy med ull under om du ikke skal svømme mye og langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.