Gå til innhold
  • Bli medlem

Amok Draumr 3.0


Hermansen

Anbefalte innlegg

Annonse
På 24.5.2018 den 23.06, Miamaria skrev:

Men nå er det vel kommet en utgave for de som er litt lengre, også?

Nei, de har akkurat startet testfasen av en lang utgave... den kommer i produksjon i løpet av høsten/vinteren.... mulig å forhåndsbestille for de som meldte seg på som testpersoner i april, også kommer den nok for salg for folk flest neste sommer :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 24.5.2018 den 22.44, Espen Ørud skrev:

Jeg er 184 og stortrives etter testing. Har brukt min med Exped Syntmat 7 LW. Jeg veksler nesten alltid mellom rygg og å sove på siden i løpet av en natt. Det gikk greit også i Draumr 3.0. 

Er også ca 184 og jeg syntes den var kort... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om materialene må være sånn, eller de kanskje kunne tenkt seg å lage en lettutgave? Jeg savnet køya i helgen, men den er litt for tung å drasse på. Ultralett behøver det vel ikke å være, men ultratung (og stor) er litt i overkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Miamaria skrev:

Lurer på om materialene må være sånn, eller de kanskje kunne tenkt seg å lage en lettutgave? Jeg savnet køya i helgen, men den er litt for tung å drasse på. Ultralett behøver det vel ikke å være, men ultratung (og stor) er litt i overkant.

Jeg har ikke hørt noe om at de skal lage noe lettvektsutgave. Men har du vekten på alt? Tarp, køye og liggeunderlag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tshansen skrev:

Jeg har ikke hørt noe om at de skal lage noe lettvektsutgave. Men har du vekten på alt? Tarp, køye og liggeunderlag? 

Nei jeg har heller ikke hørt at de skal det, men lurer på om det kunne vært en ide. Om den hadde vært lettere og mindre hadde jeg hatt den oftere med. Har ikke veid den selv, men Fjellsport oppgir vekta til 2053g. På mange turer ville jeg foretrukket den dersom vekt og plass var samme som teltet, men må ta teltet isteden. Så de ville fått solgt en lettere utgave til meg i hvert fall. Men mulig det ikke er så mye vekt å spare på lettere stoff, opphenget veier vel en god del av den vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miamaria skrev:

Nei jeg har heller ikke hørt at de skal det, men lurer på om det kunne vært en ide. Om den hadde vært lettere og mindre hadde jeg hatt den oftere med. Har ikke veid den selv, men Fjellsport oppgir vekta til 2053g. På mange turer ville jeg foretrukket den dersom vekt og plass var samme som teltet, men må ta teltet isteden. Så de ville fått solgt en lettere utgave til meg i hvert fall. Men mulig det ikke er så mye vekt å spare på lettere stoff, opphenget veier vel en god del av den vekten.

??

Draumr 3.0: Vekt 1340g / 47oz (inkludert myggnett og opphengssystem)

Liggeunderlag har jeg med uansett hva jeg bor i. 

Tarp valgfritt. Jeg henger ofte uten om jeg kan slippe regn/moprgensol. Om jeg skal ha solskydd velger jeg ofte den letteste jeg har på ca 400g (og kunne sikkert hatt lettere og mindre) . Jeg velger en litt større om jeg skal ha regnskydd

Endret av Espen Ørud
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være regnskydd for at det skal være sammenlignbart med telt. Da er du nå heller ikke så langt unna vekten Fjellsport oppgir på det originale. Sånn hvis man nå først skal kjøpe noe annet - da kunne man jo like gjerne kjøpe en lettere variant som var tilpassa på fasongen.

Hvis det var det du lurte på. Det sto spørsmålstegn uten noe spørsmål så ikke helt enkelt å svare når man ikke vet hva spørsmålet egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Miamaria skrev:

Hvis det var det du lurte på. Det sto spørsmålstegn uten noe spørsmål så ikke helt enkelt å svare når man ikke vet hva spørsmålet egentlig er.

Det var i grunn spørsmål til hele innlegget. Vekten du oppgav og hva du hadde tenkt? Men det fant jeg jo ut nuh. 

Vektgreia kommer jo litt an på hva soloteltalternativet er. Jeg bruker et Fjellheimen SL 2 Camp som solotelt og det klokker inn på ca 1,6kg? Til det har jeg gjerne med en tarp som skyggetak eller regnskydd også. Og da kommer jeg faktisk bedre ut med med køya. 

Men så er det sol her stort sett hele døgnet og om man telter i noe som ligner åpent terreng så er man nesten avhengig av det for å få sove litt utover morgenen...
 




....og så er jeg ikke overdrevent opptatt av lettpakking ;-)  ->
 

 

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Det var i grunn spørsmål til hele innlegget. Vekten du oppgav og hva du hadde tenkt? Men det fant jeg jo ut nuh.

Ja det var jo upresist, for spørsmålet var jo hva det veier også inkludert underlag, og det er jo enda tyngre så klart. Men det tenker jeg også at man må ha med uansett - selv om det strengt tatt ikke stemmer, for når jeg ikke har køya kan jeg også bruke et lettere liggeunderlag enn Expedn, av de jeg har.

Men altså, da blir svaret uansett enda tyngre. Det mest riktige svaret blir vel å ta med underlaget Amok har fått laget til køya, da er det vel å slenge på rundt et kilo til ifølge Amok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Miamaria skrev:

Ja det var jo upresist, for spørsmålet var jo hva det veier også inkludert underlag, og det er jo enda tyngre så klart. Men det tenker jeg også at man må ha med uansett - selv om det strengt tatt ikke stemmer, for når jeg ikke har køya kan jeg også bruke et lettere liggeunderlag enn Expedn, av de jeg har.

Men altså, da blir svaret uansett enda tyngre. Det mest riktige svaret blir vel å ta med underlaget Amok har fått laget til køya, da er det vel å slenge på rundt et kilo til ifølge Amok.

Joda. Sommerstid bruker jeg stort sett ett Exped SynMat UL 7 LW som klokker inn på 595g uavhengig om det er køye eller telt så. Men så hadde jeg jo både 7 LW i UL og Syntmat fra før og behøvde ikke handle noe til køya spesielt, men kunne bruke det jeg hadde...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Joda. Sommerstid bruker jeg stort sett ett Exped SynMat UL 7 LW som klokker inn på 595g uavhengig om det er køye eller telt så. Men så hadde jeg jo både 7 LW i UL og Syntmat fra før og behøvde ikke handle noe til køya spesielt, men kunne bruke det jeg hadde...

Ser ut som mitt Exped veier 845... Hersens alle monner drar liksom. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg jo eid og brukt denne ganske mye, lengden er som nevt over ikke problematisk for meg, men jeg skal ikke være veldig mye lenger før jeg tror det blir knotete. Men mitt Exped 9 cm røyk i fjor og nytt 7 cm ble handlet inn, og jeg syns faktisk 7 cm er bedre enn 9 cm. Ligger igrunn litt bedre på et vis :) 

Tarpen som følger med er fortsatt det jeg er minst fornøyd med, savner tarpen som fulgte med Exped Ergo køya jeg hadde. I sommer har jeg slått opp telt enkelte ganger istedet for hengekøye grunnet vind. Merket også i fjor at om man ligger litt utsatt til i sterk vind og litt regn så er den litt for åpen med tarpen som følger med. Dessverre ikke overalt man kan velge og vrake i egnete trær . 


Kjøpte min første køye for ca 7-8 årsiden, det var ei tradisjonell køye, og det finnes helt klart steder jeg savner den.  Ei tradisjonell køye er ikke like kresen på solide trær som amok/exped køya, jeg sover iallfall like godt selvom det er et tre som svikter litt. Amoken krever litt mer stabile trær enn de tradisjonelle :) Så kan godt være jeg går tilbake til ei tradisjonell køye når amoken er utslitt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror Amok blir utsatt for et ganske drøyt piratsalg på Facebook. Jeg får opp annonse for hengekøye med video av en Amok-køye, men der hengekøyen viser seg å koste alt for lite til å være original. Siden de så vidt jeg kan se har stjålet både bilder og video er sjansen rimelig liten for at det man får er verd de 20 dollarene.

image.png.7d7e98770ebebcb99cf6c083d3971b5c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Eksilbergenseren skrev:

Jeg tror Amok blir utsatt for et ganske drøyt piratsalg på Facebook. Jeg får opp annonse for hengekøye med video av en Amok-køye, men der hengekøyen viser seg å koste alt for lite til å være original. Siden de så vidt jeg kan se har stjålet både bilder og video er sjansen rimelig liten for at det man får er verd de 20 dollarene.

image.png.7d7e98770ebebcb99cf6c083d3971b5c.png

Jeg får tilsvarende. Har varslet Amok om opplegget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for at du sier ifra det setter vi pris på!
 
Vi er klar over problemet og har jobbet non-stop for å stoppe det.
Om du ser slike reklamer rapporter det som scam.

De har ikke fått tak i våre hengekøyer og lurer penger fra folk. Så vi anbefaler
å holde seg langt vekke fra de. Dette er grov svindel og vi forfølger dette rettslig.  
 
Har du bestilt vil vi gjerne vite hva du ender opp med, og om du får produkt tilsendt eller ikke. For i så fall vil vi komme til å saksøke selskapet for kopiering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Tro nå endelig ikke at jeg gir meg og jeg skal absolutt ikke kjøpe Amok Draumr (etc. etc. etc... :wink: ) . Jeg har mer enn nok hengekøyer i heimen, så det så. Men for en notorisk "sideligger" så trigger den nysgjerrigheten likevel 😇. Jeg lurer imidlertid på hva erfaringen deres med knott+myggnettet til Amok er?  Myggnettet til TTTM forekommer meg å være for stormasket for knott, men hvordan er Draumr sitt? Er jo ikke bare å kjøpe et uoriginalt nett å slenge på den type køye. Siden så mange har Draumr så er det forhåpentlig nok av førstehåndserfaringer her inne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.