Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner på tur


NattUgle

Anbefalte innlegg

Nybegynner på tur som jeg er synes jeg det fantastisk morsomt å kjøre skogsveier og andre veier med bilen, rett å slett for å se hva som dukker opp av turmuligheter
Målet med å ta skogsveier er å se hva man finner av fiskevann og andre turmuligheter.. Det er bare så DRITT at en er alene om alt bestandig.. hint hint

Det er så mange fine steder overalt!

Se innlegget for bilder

Kom nettopp hjem etter en bil-tur-safari og siden jeg ikke har superkondis må jeg si jeg fant og så mye rart på en natt, med bil som back up

Prøvde å gå lyng å kratt, men ALT var vått og sump/myr, SUGDE til seg støvlene mine. Har regnet lenge nå

Jeg har sett 3 kaniner, rovfugl, svaler, med mer, ELG å herregud jeg så elgen i 10 minutter!!!! 20-70 meter unna.. men hadde jeg med kameraet?? not
Gjemte meg bak bilen.. Har jo hørt om elg som sparker og kicker.. Min tanke var, om elgen fikk ferten av meg og denne tjukke-bolle-feita.. så hadde den ivertfall kicket

Prøvde markfiske med dupp, ved et vann som jeg fant på veien.. tok en halvtime å komme i orden, jeg kan jo ikke dette,  men når alt var på plass var alt digg.. det vil si.. i 3 minutter.. så åpnet himmelen seg og det ble bare regn hefra til månen.. skiftet fra treningsbukse til badeshorts.. sånn at jeg bare kunne ta i mot regnet.. så begynte det steike meg HAGLE! Ja, jeg ville ha kald pepsi max, men ikke kalde lår!!!! Rømte til bilen he he

ET av stedene jeg fant var potensielt ELG terrreng de lux! 
Jeg tenkte.. her skal jeg slå opp telt og prøve sove ute.. for meg som er datanørd vil nok nakkehåra reise seg 05 om morgenen når elgen kommer til vannet for å drikke. FULLT av spor etter dyr.. Litt livredd for å ligge der å sove ute men fy søren før et kick og rush. Noen som blir med? 

Si meg.. om elgen ser meg sove ute vil den gå rundt eller tråkke over meg og sparke meg ned om jeg ligger i elgtråkket å camper med spotify?


 

snurre_sprett.jpg

IMG_7014.jpg

IMG_7023.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som du er godt i gang, lett å bli hekta :) Jeg pleier også å kjøre omveier, mye morsommere enn hovedveier, og ja vi har mange fantastisk flotte steder i dette landet.  

I utgangspunktet er alle de ville dyrene mye reddere for deg enn du er for dem, det er lite å bekymre seg for. Du må vel overraske dem for at det skal kunne oppstå farlige situasjoner, og selv da vil de mest sannsynlig stikke av. For å overraske et vilt dyr må man være veldig stille og ha vinden i rett retning så de ikke får ferten av deg, det er bare å snakke litt høyt med seg selv det om man er bekymret for å møte ville dyr (men det er jo det som er gøy da!). De tramper heller ikke ned teltet ditt sånn uten videre.  

De tamme dyrene kan være litt mer utfordrende, for de er ofte ikke redd folk. Det er som regel heller ikke noe problem.

For både ville og tamme dyr er det greit å være litt ekstra obs i den perioden hvor de har små kalver/unger/lam/kje/killinger og hva annet man nå kan støte på, morsinstinkt skal man ikke spøke med. Så da er det greit å være litt ekstra påpasselig med at man ikke overrasker dem, eller kommer mellom mor og barn, og vil ikke anbefale å ta med deg hund inn til kyr.  

Ellers er det bare å kose seg på tur :)  
God tur videre! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra. Jeg har hatt mange netter med fine opplevelser med bilen som nabo. Friluftsliv er bare å være nær natur. Noe som selvfølgelig kan være skummelt. Sist gang jeg fikk gåsehud var jeg ca 42. Det skyldtes lysende øyne fra tre, i lyset av min hodelykt, midt på natta og midt på vinteren. *gåsehud*.

Men i her hjemme er det ikke farlig. Så jeg synes det er bra det er skummelt. Det øker opplevelsen. Å bli med en NattUgle til skogs derimot, kanskje litt i overkant ;) 

Jeg har knapt tid til å ta vare på egen familie, men før tok jeg gjerne sjanser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.