Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse

Herlig tur og bra produksjon! Er veldig enig i det du sier om det å padle Ally i elver som Ivalojoki - det er en kunst å velge riktig spor i strykene. Man er livredd i starten, men lærer mer og mer, og til slutt er det bare morsomt (stort sett)! Heldigvis er det igjen noen slike ødemarkselver der oppe i nord, men det er ikke mange (som du sier).

Sitter for øvrig og planlegger Vatsari selv. Takk for at du valgte Sandneselva, så slipper vi å gjøre det. Hadde helt sikkert gjort samme valg som det du gjorde!

Takk for rapporten. Topp kvalitet! Ivalojoki skal definitivt padles en vakker dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ola S. M. skrev:

Herlig tur og bra produksjon! Er veldig enig i det du sier om det å padle Ally i elver som Ivalojoki - det er en kunst å velge riktig spor i strykene. Man er livredd i starten, men lærer mer og mer, og til slutt er det bare morsomt (stort sett)! Heldigvis er det igjen noen slike ødemarkselver der oppe i nord, men det er ikke mange (som du sier).

Sitter for øvrig og planlegger Vatsari selv. Takk for at du valgte Sandneselva, så slipper vi å gjøre det. Hadde helt sikkert gjort samme valg som det du gjorde!

Takk for rapporten. Topp kvalitet! Ivalojoki skal definitivt padles en vakker dag.

 

Tusen takk for det Ola, som du sier er det noe unikt og spesielt med sånne ødemarkselver. Ivalojoki anbefales på det varmeste, det er en perfekt padleelva. Sandneselva er også fin ;) En ekte villmarkselv det også ;):D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Kjell Iver fremhevet og fjernet fremheving denne emne

Prima film fra et flott området, som også jeg har planer om å ferdes i. Hvilke(t) kamera bruker du? Og hvilket program for redigering? Leker med tanken på å filme litt selv på neste langtur, men er ganske blank på feltet. Mye arbeid?

Lo godt når du valgte Sandneselven, ante meg hvordan det kunne bli. 

Takk for fin film, den har blitt flere ganger allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.8.2016 at 14.18, arbe skrev:

Prima film fra et flott området, som også jeg har planer om å ferdes i. Hvilke(t) kamera bruker du? Og hvilket program for redigering? Leker med tanken på å filme litt selv på neste langtur, men er ganske blank på feltet. Mye arbeid?

Lo godt når du valgte Sandneselven, ante meg hvordan det kunne bli. 

Takk for fin film, den har blitt flere ganger allerede.

Tusen takk for det, veldig hyggelig! :) 

Jeg bruker et Sony Camcorder, som denne bare eldre modell: http://www.bhphotovideo.com/c/product/1022663-REG/sony_hdrpj540_b_16gb_hdr_pj340_full_hd.html 

Dette kamera har sykt bra zoom til å være amatør kamera, som muliggjør å filme dyreliv, fugler osv.

Til hverdagsfilmingen bruker jeg actionkamera, typ Gopro. Har med meg to stk på langtur. Bruker Imac og Imovie for redigering. Det er en god del arbeid ja, men jeg synes det er bare gøy å holde på med! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Knallfilm! Hvor lang tid tror du at du har lagt ned i denne? Jeg har nesten slutta med filming, synes det tar så jækla lang tid å få noe fornuftig ut av dem. Redigering er en ting, men å laste filmsnuttene inn i programmet tar en halv evighet, og så tar det en halv evighet til for å få filmen eksportert – og enda en stund å få lastet det opp til nett. Det er jo tid jeg heller vil bruke på tur… (Selv om jeg synes det er gøy med film når man får det til, egentlig.) Mulig jeg må få meg en kjappere maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.8.2016 at 12.19, Miamaria skrev:

Knallfilm! Hvor lang tid tror du at du har lagt ned i denne? Jeg har nesten slutta med filming, synes det tar så jækla lang tid å få noe fornuftig ut av dem. Redigering er en ting, men å laste filmsnuttene inn i programmet tar en halv evighet, og så tar det en halv evighet til for å få filmen eksportert – og enda en stund å få lastet det opp til nett. Det er jo tid jeg heller vil bruke på tur… (Selv om jeg synes det er gøy med film når man får det til, egentlig.) Mulig jeg må få meg en kjappere maskin?

Hei hyggelig du liker den! Jeg brukte kanskje en liten måned på å gjøre denne filmen ferdig. Det er mye kjedelig, som all opplastingen osv. En kjapp maskin er alfa omega. Jeg bruker en Imac. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.