Gå til innhold
  • Bli medlem

Børter - adgang


Anbefalte innlegg

Hei, leste om at det var en liten krig mellom bonde som eier børter gård og de som ville besøke Børter et par år siden. Fant ingen indikasjoner om dette har løst seg men ingen klager heller.

Samtidig leste jeg at en gårdeier tilbyd delen av sin tomt til kommune for å bygge parkering slik at man kan lett parkere og nå disse deler av marka - tilbake i 2011.

tenkte å ta en liten paddletur ned der, har noen vart i område i det siste og har anbefalling om hvilket vei bør man ta inn til børter? Kjører egen bil.

 

Takk,

David.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

de som lurte på det samme, så har jeg fått svar fra Østmarkas venner:

Hei! Det er nok dessverre fortsatt slik at vi ikke anbefaler å komme inn til Børtervann fra Ekebergdalen i Enebakk. Det er to grunneiere som stenger atkomsten og særlig eierne av Børter gård kan være ubehagelige å møte. Dessverre. ØV følger saken tett, men i skrivende stund ser vi ingen løsning dersom ikke forholdet anmeldes. Det beste er å ta bil til Bysetermosan og trille kanoen derfra til Rausjø og Tangen (ca 5 km).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur på Børter i fjor sommer. Da prøvde jeg å komme meg til vannet via Eikebergdalen. Men den delen av Børtervann som grenser dit er jo drikkevannskilde? Henger til og med skilt over vannet når man kommer nordfra, som sier at fisking, bading, camping o.l er forbudt. Ble uansett anbefalt av noen fra vannverket om å ta oss til vannet via Bysetermåsan, grunnet "sure" grunneiere. 

Vi trillet kano fra Bysetermåsan til Tangentjernet (40min). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.