Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen med erfaringer FR Keb ECO Shell


Markus Ingebretsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Heisann. Jeg kjøpte meg Fjellreven Keb Eco-Shell jakke, svart for en måneds tid siden. Var å prøvde mange jakker, både fra norrøna, arcteryx og flere. Stod til slutt med arcteryx theta ar og eco-shell-jakka i hver sin hånd, men endte opp med eco-en!:) var flere grunner til at valget endte som det gjorde.

Var meget fornøyd med alt av klær jeg hadde fra FR fra før, prisen, miljøhensynet de har, samt at løsningene på jakka var midt i blinken. Spesielt luftingen som er trekt litt fram på jakka, og ikke er rett under armene, du har 2veis glidelås med knapp nederst slik at jeg kan ha hakka åpen, uten at den blafrer og flyr omkring.

Har enda ikke fått testet jakka nok til å gi en skikkelig vurdering, men så langt har den absolutt levert under meeeget regnfullt vær. Den holder vannet ute!:) ble litt fuktig pga egen varmeutvikling, og noe kondens inni jakka pga dette. Men slik er det på alt av skalljakker jeg har prøvd.

Eneste som jeg har grublet litt på ang denne jakka, er slitestyrken,  da den virker tynnere enn disse goretex jakkene, spesiellt fra arcteryx. Men foreløpig har den tålt tung sekk, rulling i lyngen osv. 

 

Vurderer selv å kjøpe buksa også, den uten seler. Men avventer litt, da jeg vet at fjellreven kommer med ei jaktbukse i eco-shell, med litt mere gunstigere lommer for mitt bruk. Denne heter vel varmland eco-shell.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har KEB Eco shell buksen og den er veldig bra. Gode luftemuligheter og fin stretch i stoffet. Har alltid brukt gore tex tidligere, men setter mer og mer pris på bomull eller annet teknisk stoff. Gore tex er nå heller en veldig dyr regnjakke/bukse vil jeg si. Vinterstid er jo gore tex ubrukelig.

Så FR Eco shell stoffet i kombinasjon med G-1000 er en god kombinasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, rbhelle skrev:

Har KEB Eco shell buksen og den er veldig bra. Gode luftemuligheter og fin stretch i stoffet. Har alltid brukt gore tex tidligere, men setter mer og mer pris på bomull eller annet teknisk stoff. Gore tex er nå heller en veldig dyr regnjakke/bukse vil jeg si. Vinterstid er jo gore tex ubrukelig.

Så FR Eco shell stoffet i kombinasjon med G-1000 er en god kombinasjon.

Hva mener du med ecoshell i kombinasjon med g1000? Er vel ikke g1000 på eco shell produktene? Har du vanlig eller BIB forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ViktorS skrev:

Hva mener du med ecoshell i kombinasjon med g1000? Er vel ikke g1000 på eco shell produktene? Har du vanlig eller BIB forresten?

Beklager, jeg har nok tatt feil av KEB buksen som ts refererte til. Jeg snakker nok om en annen FR bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg bruker buksa daglig i jobbsammenheng. Min og flere arbeidskollegers erfaring er at den ikke holder mål. For det første er den veldig stor i størrelsen. Anbefaler å prøve buksa før en evt. bestiller på nett. For det andre er den alt annet enn vanntett. For det tredje er den ikke egnet til skogsbruk. Den tåler ikke kvist og torner og blir lett revet i stykker. Ellers er det en utrolig god og lett bukse å ha på, med gode luftemuligheter som gjør at den er fullt brukelig selv om gradestokken nærmer seg 30 pluss. Som godværsbukse på fjellet er den nok helt topp, men på skauen bør du nok se etter en annen bukse. Vi er 6 stykker som har gjort samme erfaringen på våre bukser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
10 timer siden, ViktorS skrev:

Snodig at den ikke holder vannet ute... mim ecoshell-jakke holder meg tørr i 30 minutter (har ikke prøvd lengere) i dusjen, med høyt trykk...

Har du dusjet med jakken på i 30 minutter? Det må i så fall være en rimelig god test - får så mye regner det vel sjelden... der jeg ferdes i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Har du dusjet med jakken på i 30 minutter? Det må i så fall være en rimelig god test - får så mye regner det vel sjelden... der jeg ferdes i hvert fall...

Jepp, måtte se om jakka duger hehe!:) var forøvrig sykt kjedelig prosjekt... men nå vet jeg at den holder til feks sjøørretfiske i skikkelig ruskevær med masse vind og regn:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
På 5.10.2016 den 11.41, ViktorS skrev:

Snodig at den ikke holder vannet ute... mim ecoshell-jakke holder meg tørr i 30 minutter (har ikke prøvd lengere) i dusjen, med høyt trykk...

Haha! Dette avgjør saken, bestiller den jakka. Hvordan er ermene på den? Jeg har tre jakker fra FR, men alle er en smule for korte på ermene. Vurderer å bestille en litt for stor jakke, bare for å få lange nok ermer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/25/2017 at 10:11 AM, Mona Christine said:

Haha! Dette avgjør saken, bestiller den jakka. Hvordan er ermene på den? Jeg har tre jakker fra FR, men alle er en smule for korte på ermene. Vurderer å bestille en litt for stor jakke, bare for å få lange nok ermer. 

Jeg har både vanlig Keb G1000 jakke og Keb eco-shell anorakk, og de er helt fine i lengden for meg. Nå har jeg ikke fryktelig lange armer heller. Om du går opp en størrelse så får du jo plass til en tykkere jakke under om det blir nødvendig, men det kan jo fort bli mye fluff i jakka.

Til TS:
Keb Eco-Shell kan jeg definitivt anbefale, min har jeg klatret Stetind med flere ganger uten at det har blitt en eneste ripe i den. Arc'teryxen skallet jeg hadde før derimot, om jeg så stygt på den så ble det hull. Outnorth har Eco-shell til ca tusenlappen billigere enn andre steder jeg har sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 26.7.2017 den 18.06, herrlarsson skrev:

Jeg har både vanlig Keb G1000 jakke og Keb eco-shell anorakk, og de er helt fine i lengden for meg. Nå har jeg ikke fryktelig lange armer heller. Om du går opp en størrelse så får du jo plass til en tykkere jakke under om det blir nødvendig, men det kan jo fort bli mye fluff i jakka.

Til TS:
Keb Eco-Shell kan jeg definitivt anbefale, min har jeg klatret Stetind med flere ganger uten at det har blitt en eneste ripe i den. Arc'teryxen skallet jeg hadde før derimot, om jeg så stygt på den så ble det hull. Outnorth har Eco-shell til ca tusenlappen billigere enn andre steder jeg har sett.

Har du buksa også?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På ‎26‎.‎07‎.‎2017 den 18.06, herrlarsson skrev:

Jeg har både vanlig Keb G1000 jakke og Keb eco-shell anorakk, og de er helt fine i lengden for meg. Nå har jeg ikke fryktelig lange armer heller. Om du går opp en størrelse så får du jo plass til en tykkere jakke under om det blir nødvendig, men det kan jo fort bli mye fluff i jakka.

Til TS:
Keb Eco-Shell kan jeg definitivt anbefale, min har jeg klatret Stetind med flere ganger uten at det har blitt en eneste ripe i den. Arc'teryxen skallet jeg hadde før derimot, om jeg så stygt på den så ble det hull. Outnorth har Eco-shell til ca tusenlappen billigere enn andre steder jeg har sett.

Ah, tusen takk! Glemte helt at jeg spurte om dette, men jeg bestilte en størrelse større enn jeg pleier. Greit å kunne stappe noen lag med ull under jakka! Den kommer fra Outnorth med posten på mandag, tilbakemelding kommer etter aktivitetsferie på Svalbard i oktober! :-) 

Endret av Mona Christine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfsring med fjellreven klær er at jeg må ned en størrelse i forhold til alle andre klær. Jeg 170, og bruker klær i XS i fjellreven (Tur jacket og tur pants).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2017 den 6.47, Mareng skrev:

Min erfsring med fjellreven klær er at jeg må ned en størrelse i forhold til alle andre klær. Jeg 170, og bruker klær i XS i fjellreven (Tur jacket og tur pants).

Har tur-buksa selv, i str medium, og denne modellen er stor i str i forhold til f eks keb eco shell trouser, der måtte jeg ha hatt large.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 4.10.2016 den 2.50, Chrisgjae skrev:

Feltarbeid innen skogbruksplanlegging/takst.

Dere burde lage et testpanel for gore tex klær og se hva som egentlig holder mål. Jeg skulle gjerne hatt en skogbruker til å teste jakkene mine før jeg kjøper så jeg veit at jeg kan bære ved til bålet uten å blir nervevrak :D

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 29.9.2017 den 20.49, Pinsle skrev:

Ah, tusen takk! Glemte helt at jeg spurte om dette, men jeg bestilte en størrelse større enn jeg pleier. Greit å kunne stappe noen lag med ull under jakka! Den kommer fra Outnorth med posten på mandag, tilbakemelding kommer etter aktivitetsferie på Svalbard i oktober! :-) 

Hva er dommen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.