Gå til innhold
  • Bli medlem

Hiver +


turthomas

Anbefalte innlegg

Hei noen som vet om kvaliteten på disse har blitt bra igjen etter flytting av produksjonen for en tid tilbake. Kunne tenkt meg en å ha med om vinteren og vil ha en som bare er å åpne opp i motsetning til slangebrenneren som jeg synes blir litt skvisa i en fullastet pulk. Eller kanskje en 111 er å foretrekke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare erfaring fra tiden med litt problemer.  Testet 2 stk og begge gikk i retur. Brenner burde jo være bra men en vet aldri.  Er det noe feil får du jo byttet men litt kjedelig å satse på hvis det er kort tid til du skal på tur. Jeg endte med en 8R istedet. Den er fin til dagsturer etc men ikke så høy effekt. Til fyring er nok 111/hiker+ bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må innrømmes at jeg er litt forsiktig med nyvinninger, men er kjempefornøyd med Nova som er slangebrennervarianten.  (Min er fra før problemene oppstod) men jeg har tro på at de nå har kommet over dette stadiet. På den annen side hvorfor ikke bare få tak i en pent brukt gammel 111 med bråkebrenner, ellet T brenner. (høyreratt) disse er jo utrolig driftsikre på parafin, og ofte tilgjengelige for rundt 500 kroner.

 

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har god erfaring med Optimus 111. Det er et solid kokeapparat med god effekt som er enkelt å reparere. Det skal sies at det er vanskelig å oppdrive reservedeler til denne ettersom den har gått ut av produksjon. Når det gjelder Optimus Hiker+ var jeg med å teste denne til bruk i Forsvaret. Her var et gjengående problem lekkasje mellom tank og brenner, noe som er svært uheldig. Ellers minner den mye om 111. Hiker+ ble ikke valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.