Gå til innhold
  • Bli medlem

Barnevennlig padling på Helgeland


Anbefalte innlegg

9-åringen og jeg har tenkt å padle 1 ukes tid på Helgelandskysten i slutten av juli.Er det noen som har gode tips til områder som passer for oss? Vi er brukbare padlere, og jeg regner med å taue en del hvis snuppa blir sliten. Dagsetappene blir likevel ikke lange og vi skal ikke ha lange krysninger eller eksponerte strekninger.   For to år siden padlet vi (jeg) dobbelkajakk fra Tomma til Sleneset og hadde veldig fine dager. Årets tur bør ligge på omtrent samme nivå.  Vi ønsker primært å padle hver dag, men ikke hele dager. Det er fint hvis vi kan padle en runde eller fram til en hurtigbåt eller tilsvarende så vi får returnert til start.

Vi kommer fra Børgefjell (Majavatnet) og skal sørover etterpå, så i utgangspunktet hadde det vært greit å holde oss til de relativ sørlige strøkene. Herøy synes jeg ser ut som et fint område med mange små øyer, men det er sikkert mange flere mulighter. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Jada, vi dro til Herøy. Tok ferja til Brasøy og padlet rundt i en ukes tid. Veldig fint, men vi angret litt på at vi ikke startet fra Vega og padlet til Herøy. Men det kommer jo alltids nye muligheter. :) Kommer en liten oppsummering på Utejenter på FB ganske snart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.