Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Allak lekker som en sil


Sovjetunionen

Anbefalte innlegg

13 hours ago, Per Fredrik said:

Fra Helsport er det følgende beskrivelse av sytråden som benyttes.

I tillegg til å velge sømplassering med omhu benyttes en spesialutviklet sytråd. Tråden har en polyesterkjerne som er omspunnet av bomull med vannavisende behandling. Når bomull blir fuktig ekspanderer den og fyller ut synålshullet, noe som gjør sømmene enda tettere. Skulle allikevel noen dråper trenge igjennom sømmene, vil litt sømtetningsmiddel (følger med alle våre telt) raskt fikse på dette. 

Så bare unntaksvis skal det bli nødvendig å benytte sømtettningsmiddel. Jeg hadde en dialog med Helsport om dette da jeg har kjøpt Ringstind Superlight og fikk dette forklart.

Når seam sealer i tillegg følger med teltet, kan man ikke klage  :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 timer siden, Sovjetunionen skrev:

Og nå har min store helt, Kristoffer, sendt videoen til Hilleberg og de er helt enige i at dette er en reklamasjonssak, så da er det topp stemning langs hele fjøla. De hadde åpenbart ikke lest mailen min før nå på Hilleberg.  

Trur jammen me har samme helt, for den som rydda opp i mi sak der ein gong var også ein triveleg kar ved navn Kristoffer. Note to self; Always ask for Kristoffer :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Tor-Erik-L-77 said:

Godt å høre at Fjellsport tar til fornuften her, meget bra! Var jo dette de burde gjort tidligere men noen glipper må man vel akseptere så lenge det ordner seg til slutt :)

Ja, det er litt synd. Skulle gjerne snakket med Kristoffer på mandag, det hadde spart meg for mye bekymring, men så lenge teltet er i hus er allting godt :-)

24 minutes ago, Tessatroll said:

Trur jammen me har samme helt, for den som rydda opp i mi sak der ein gong var også ein triveleg kar ved navn Kristoffer. Note to self; Always ask for Kristoffer :P

Enig, jeg noterer meg Kristoffer som personlig kundesupportmann fra nå av, han fikset også at teltet ble sendt i tide sånn at det ligger på posten og venter nå (kjekt siden det ikke akkurat er meldt godvær i helga :-D). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere skryter av servicen dere får av en navngitt ansatt som gir dere nye telt (så lenge han ikke får sparken for det <g>). Vil bare si at det nok ikke er helt personavhengig dette. Har selv hatt en reklamasjon der nylig som jeg fikk utmerket service på fra en annen person enn han dere nevner.

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, zimwalker said:

Hyggelig at dere skryter av servicen dere får av en navngitt ansatt som gir dere nye telt (så lenge han ikke får sparken for det <g>). Vil bare si at det nok ikke er helt personavhengig dette. Har selv hatt en reklamasjon der nylig som jeg fikk utmerket service på fra en annen person enn han dere nevner.

Han får neppe sparken av å få skryt for god service, eller "gi oss nye telt". Han forholder seg til de lover og regler som er på området og svarer deretter, det er alltid behagelig som forbruker. Vil være mer kritisk til å navngi ansatte man er misfornøyd med, det får man ta direkte med butikken. Flott å høre at det er mange dyktige folk som jobber der!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
13 timer siden, zimwalker skrev:

Hyggelig at dere skryter av servicen dere får av en navngitt ansatt som gir dere nye telt (så lenge han ikke får sparken for det <g>). Vil bare si at det nok ikke er helt personavhengig dette. Har selv hatt en reklamasjon der nylig som jeg fikk utmerket service på fra en annen person enn han dere nevner.

Jeg tror mer på at de har rutiner som den navngitte personen fulgte, noe som skal gjelde uansett hvem som behandlerer saken. Videosnutten var trolig utslagsgivende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Det kan mange ganger være vanskelig for en saksbehandler å sette seg inn i kundens situasjon. Har man videosnutter og/eller bilder er det liten tvil om hva som er problemet. Det er da mye lettere å få gjennomslag for kravene. Jeg har en del erfaring fra tidligere jobber med reklamasjoner og kvalitetsproblematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, JanRH said:

Det kan mange ganger være vanskelig for en saksbehandler å sette seg inn i kundens situasjon. Har man videosnutter og/eller bilder er det liten tvil om hva som er problemet. Det er da mye lettere å få gjennomslag for kravene. Jeg har en del erfaring fra tidligere jobber med reklamasjoner og kvalitetsproblematikk.

Hehe, i noen tilfeller ja.
Er i tvist nå med en Engelsk MC fabrikk om en Ø17mm hjulbolt/ aksel jeg har kjøpt som er Ø17.05mm. Det er vanskelig å pressen en 17.05mm bolt gjennom 17.00mm hjullagere, Tegningen fra fabrikken sier den skal være Ø16.92-16.95mm, og de har bilder av den akselen de har sendt meg med skyvelæret på 17.05, men fabrikken står på sitt og mener alle akslene de har på lager er like. Det hjelper ikke at jeg sier alle de har på lager da må være feilprodusert. Jeg kan få kreditert varen, men må evt betale returfrakten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har ikke testet nevnte Staika-telt, men jeg har i mellomtiden kjøpt et Rogen. Det var peise lekk minst tre steder, mistenker at også de to andre hjørnene i bunnen lekker, bare at de ikke fikk noe vann på seg da de sto mer bort fra været.

Akkurat nå er jeg mest spent på om de finner det, for jeg har møtt to forskjellige der som påstår at de ikke har mottatt det. Etter jeg klarte å overbevise han ene pr. telefon, ble samtalen brutt, uten at han ringte opp igjen. Og tre dager etter at de hentet det ut har de ennå ikke tatt fatt i reklamasjonen.

Så langt kun minuspoeng, jeg håper de retter opp inntrykket når de finner teltet i ett eller annet slags reklamasjonsbur. Og Staika skal testes i grundig regn ved første anledning…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.10.2016 at 12.38, Miamaria skrev:

Og tre dager etter at de hentet det ut har de ennå ikke tatt fatt i reklamasjonen.

Fjellsport dette gjelder?  De har fått mye skryt her inne har jeg sett, også på reklamasjoner, men de er ikke alltid like kjappe da. I et tilfelle gikk det 14 dager fra de kvitterte ut en pakke fra meg, til de sendte meg en mail om at varen nå var videresendt til leverandøren. Jeg måtte da spørre om de hadde lånt produktet til eget bruk siden det gikk så lang tid før de sendte det fra seg. Fikk så det ærlige, men akk noe ukloke svaret at de dessverre ikke hadde kunne prioritere reklamasjoner på grunn av veldig stor pågang rundt påsketider. De fikk da et svar tilbake fra meg som gikk på at jeg satte pris på ærligheten, men at jeg ikke satt pris på at de prioriterte nye kunder fremfor "gamle". ;-) Etter det gikk alt veldig fort, produsenten var kjapp, og ny vare ble videresendt til meg fra Fjellsport omtrent før de hadde fått den inn døra der. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg fikk beskjed sist fredag etter tre dager om at de nå har tre dagers behandlingstid, og casen min ble påbegynt da. Ifølge innboksen min har det så ikkje skjedd mer foreløpig. Jeg brukte vel selv ett minutt eller to på å hente vann og helle i et hjørne av teltet, og konstatere at det definitivt var lekk, ikke kondens. Men det må vel også avklares med Hilleberg om det faktisk er en feil at et telt til rundt åtte tusen ikke holder vann ute. Trodde det skulle være bare et kjapt "sorry, dette er helt klart feil og vi fikser sporenstreks", men nå er jeg foreløpig litt spent på fortsettelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.